کد خبر: ۴۲۶۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

سالمندی به سمت زنانه شدن حرکت می‌کند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بر اساس آمار ثبت‌احوال، آمار سالمندان زن بیشتر از سالمندان مرد است و سالمندی به سمت زنانه شدن حرکت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر این‌که سلامت سالمندان باید به جد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اقشار مختلف در دوران سالمندی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان کمبودهای مالی و فقدان سلامت جسمی و روحی را عنوان کرد. از این‌رو، شاید در وهله اول لازم باشد که علوم‌پزشکی با همه توان خود وارد عمل شود و برای سالمندان برنامه‌ریزی ویژه و چندبعدی داشته باشد.

این مسئول با اشاره به این‌که اعضای شورای سالمندان، دستگاه‌هایی هستند که سالمندن را تحت پوشش قرار می‌دهند، ادامه داد: تامین‌اجتماعی، کانون بازنشستگان، کمیته امداد، بهزیستی و صندوق بازنشستگی اعضای شورای سالمندان هستند و باید اهتمام بیشتری برای در بهبود وضعیت سالمندان داشته باشند؛ در واقع همه مسئولان باید برنامه‌های مربوط به سالمندان را طوری پیش ببرند که این قشر با کمترین هزینه بتوانند مشکلات خود را مرتفع کنند و به‌عنوان نیروی انسانی، نیروی لازم برای فعالیت مفید خود را از دست ندهند.

وی افزود: سالمندانی که تحت پوشش هیچ دستگاهی نیستند بهتر است که حداقل از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند. البته باید برنامه‌ریزی بیشتری برای این قشر صورت بگیرد؛ چراکه بهزیستی نیز فقط می‌تواند سالمندان معلول را تحت حمایت خود قرار دهد و امیدواریم که اقداماتی صورت گیرد تا همه سالمندان بدون استثنا بیمه شوند و دغدغه کمتری نسبت به روزهای آتی خود داشته باشند. علی‌الخصوص سالمندان کم‌درآمدی که در روستاها زندگی می‌کنند، با مشکلات بیشتری نسبت به سالمندان شهرنسین دست و پنجه نرم می‌کنند و باید بیش از سایرین مورد توجه متولیان امر قرار بگیرند.

محمدی‌قیداری خاطرنشان کرد: زنان سالمندی که سرپرست خانوار می‌شوند و تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار ندارند، تحت حمایت‌های بهزیستی قرار می‌گیرند و مستمری دریافت می‌کنند. ما نیز امیدواریم که افزایش مستمری زنان سرپرست خانوار تصویب شود و به 20 درصد حداقل دستمزد قانون کار برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین