کد خبر: ۴۲۶۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴

تمهیدات پلیس، آتش نشانی و اورژانس برای دربی پایتخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آماده‌باش بیش از 70 آتش‌نشان برای تامین ایمنی دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : سیدجلال ملکی در این باره گفت: هشتادوچهارمین دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال فردا در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار خواهد شد و براین اساس آتش‌نشانی نیز همچون گذشته تمهیداتی را برای تامین ایمنی تماشاگران این دیدار پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ورودی‌ها و قسمت‌های مختلف ورزشگاه آزادی و همچنین معابر منتهی به آن حضور خواهند داشت، اظهار کرد: در مجموع 14 دستگاه خودروی سنگین و نجات و همچنین 5 دستگاه موتورسیکلت در این بخش‌ها حضور خواهند داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه حضور آتش‌نشانان در قالب استقرار ثابت و گشت‌زنی انجام خواهد شد، گفت: بیش از 70 آتش‌نشان تامین ایمنی این دیدار را برعهده خواهند داشت و افزون بر آن ایستگاه 20 سازمان آتش‌نشانی در محوطه ورزشگاه آزادی در آماده‌باش بوده و تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی به منظور پشتیبانی از هر نوع حادثه احتمالی در آماده‌باش هستند.

ملکی با بیان اینکه بیش از 10 نفر از مدیران ارشد سازمان نیز به منظور کنترل اوضاع ایمنی و نظارت بر آتش‌نشانان در محل حضور دارند، گفت: درخواست ما از تماشاگران این است که در صورت بروز هر نوع حادثه احتمالی، ضمن حفظ خونسردی، موضوع را به آتش‌نشانان مستقر در محل یا سامانه 125 اطلاع دهند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به آن دسته از تماشاگرانی که از امشب برای تماشای بازی فردا به استادیوم آمده‌اند نیز گفت: امشب نیز عوامل آتش‌نشانی اقدام به گشت‌زنی در محل استقرار این افراد کرده و اقدامات لازم با ارائه هشدار و تمهیدات ایمنی انجام خواهد شد.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان از ساعاتی قبل پیش از دیدار رسمی این دیدار در محل حاضر شده و تا زمان تخلیه کامل استادیوم حضورشان ادامه خواهد داشت.

آمادگی پلیس راهور

از سویی جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال در اطراف ورزشگاه آزادی را تشریح کرد.

سرهنگ حسن عابدی  در این باره گفت: به دنبال بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تدابیر ترافیکی در اطراف ورزشگاه آزادی و محورهای منتهی به آن انجام شده و همکاران من در پلیس راهور از ساعتی قبل از آغاز بازی تا پایان دیدار دو تیم و تخلیه کامل معابر، از جمعیت تماشاگران در حالت آماده‌باش خواهند بود.

وی با بیان اینکه توقف خودروها در رینگ اصلی حاشیه استادیوم آزادی و همچنین ضلع شرقی و غربی استادیوم ممنوع است، گفت: پارکینگ‌های مجموعه آزادی برای پارک خودروهای تماشاگران پیش‌بینی شده و در صورتی که خودروها در معابر یاد شده توقف کنند، پلیس حتما نسبت به جابه‌جایی آنها اقدام خواهد کرد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تماشاگران خواست که از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو و اتوبوس برای حضور در استادیوم آزادی استفاده کنند.

عابدی درباره اینکه آیا ممکن است محدودیت یا ممنوعیت تردد در اطراف ورزشگاه آزادی اعمال شود یا خیر، گفت: در صورت اشباع خیابان‌ها و تکمیل ظرفیت پارکینگ‌ها ممکن است به صورت مقطعی در برخی از معابر و محورها ممنوعیت تردد خودروها اعمال شود.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهور در معابر منتهی به ورزشگاه آزادی نیز حضور دارند، گفت: علاوه بر حضور همیشگی پلیس راهور در ساعت برگزاری این دیدار، عوامل راهنمایی و رانندگی در بزرگراه‌های حکیم غرب، همت غرب، آزادگان، باکری، تهران - کرج و... حضور پررنگ‌تری خواهند داشت و نسبت به تخلفات رانندگی اقدام خواهند کرد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تماشاگران خواست که هنگام حضور در ورزشگاه آزادی با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

تمهیدات اورژانس

حسن عباسی  سخنگوی اورژانس تهران هم درباره اقدامات اورژانس برای هشتادوچهارمین دربی پایتخت، گفت: با توجه به برگزاری بازی فوتبال استقلال و پرسپولیس در بعد از ظهر فردا اورژانس تهران 10 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه خودروی فرماندهی را از ساعت 11 صبح فردا در ورزشگاه آزادی و خیابان‌های اطراف آن مستقر می‌کنند.

وی افزود: این استقرارها تا پایان بازی این دو تیم پایتخت و خروج آخرین تماشاچی از ورزشگاه‌ برای ارائه خدمات مورد نیاز به مردم ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین