کد خبر: ۴۲۶۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

پرونده «قاتل ستایش» به کجا رسید؟

وکیل مدافع اولیاء دم ستایش، دختربچه ۶ ساله افغانستانی که فروردین امسال توسط یک نوجوان ۱۷ ساله ایرانی در خیرآباد ورامین به قتل رسید، می‌گوید اولیاء دم بر قصاص قاتل اصرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز : عسکر قاسمی آقباش درباره آخرین وضعیت پرونده قاتل ستایش اظهار کرد: پرونده چندی پیش پس از تأیید از سوی دیوان عالی کشور و بازگشت به دادگاه، به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارسال شد و فعلاً اتفاق خاصی نیفتاده است.

به گزارش تسنیم، وکیل اولیاء دم ستایش در پاسخ به این سئوال که آیا پدر و مادر ستایش از اجرای حکم قصاص گذشت می‌کنند یا خیر افزود: موکلانم خیلی به اجرای حکم قصاص اصرار دارند.

به گزارش تسنیم، 23 فروردین‌‌‌‌‌‌‌ امسال بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختر بچه 6 ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به گفته پدر او یکشنبه 22 فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر 17 ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه 32 دیوان عالی کشور تأیید شد.

دهم بهمن امسال بود که وکیل اولیاء دم ستایش از ارسال این پرونده به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین خبر داد.

قاتل ستایش هم اکنون در کانون اصلاح و تربیت استان تهران به سر می‌برد و چندی پیش نیز وکیل وی از بستری شدن موکلش در بیمارستان اعصاب و روان خبر داد.

پزشکی قانونی پیشتر تأیید سلامت روان قاتل ستایش را تأیید کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین