کد خبر: ۴۲۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴

ارزانترین داروی طبیعی علیه سرطان ریه

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: استفاده از گیاه یا دمنوش بنفشه در پیشگیری از سرطان ریه موثر است.
آفتاب‌‌نیوز : سلامت نیوز: میلاد خادم پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: مردم کشور ما در فصل بهار شاهد رشد گیاه بنفشه هستند و باید بگویم که گل‌ها و برگ‌های گیاه بنفشه حاوی آلکالوئیدی، اسید سالیسیک است.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه گل بنفشه معطر است، اظهار داشت: سردی مزاج این گیاه باعث درمان عوارضی مانند بی خوابی، خشکی دماغ، التهابات، عفونت‌های مجاری تنفسی، برونشیت، سیاه سرفه و آسم می‌شود.

خادم به خواص دیگر گیاه بنفشه اشاره کرد و افزود: بنفشه دارای خواصی همچون تقویت ریه، خلط آور، ضد استفراغ و تهوع، آرام بخش، خواب آور، ضد میکروب، تقویت عروق خونی، افزایش ایمنی بدن، کاهش سوزش ادرار و تصفیه کننده خون است.

خادم در خصوص روش های مصرف گیاه بنفشه تصریح کرد: برای دمنوش بنفشه 70 گرم برگ تازه گیاه بنفشه را با آب سرد بشویید و آن را با نیم لیتر آب بجوشانید، بعد از مدت 12 ساعت که سبز رنگ شد، آن را صاف کنید و قبل از مصرف جهت خنک شدن در داخل یخچال قرار دهید و هر دو ساعت یکبار مقداری از آن را میل کنید.

وی تاکید کرد: دمکرده گیاه بنفشه جهت تاثیر گذاری بر سلامت بدن، بهتر است هر روز به صورت تازه تهیه شود.

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه استفاده از گیاه بنفشه در پیشگیری از سرطان‌های سینه و ریه تاثیر گذار است، افزود: مبتلایان به بیماری‌های پوستی همچون آکنه، خارش، لک و غیره با بو کردن گل بنفشه و یا مالش عصاره این گیاه بر پوست بیماری خود را درمان کنند.
خادم در رابطه با مصرف دمکرده بنفشه، گفت: دمکرده این گیاه باعث بهبود بیماری‌هایی مانند بیماری‌های کلیوی، معده، مفاصل، دستگاه گوارش، روماتیسم، سوزش گلو، مثانه و روحی و روانی در افراد می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین