کد خبر: ۴۲۶۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

احتمال وقوع سیل در شرق فارس

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص افزایش شدت بارندگی در ساعات آتی، احتمال بروز سیلاب در شهرستان‌های جنوب و شرق فارس، وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌بینی‌های اداره‌کل هواشناسی فارس نشان‌دهنده افزایش شدت بارش‌ها در شهرهای فسا، داراب، لار، لامرد، مهر، خنج، قیر و کارزین، فیروزآباد، فراشبند، داراب، زرین‌دشت، جهرم و سروستان و احتمال بروز سیل در برخی از این مناطق است.

«حسن فیاض‌پور» با بیان این‌که تاکنون حجم بارندگی در استان فارس حداکثر 98 و حداقل 30 میلی‌متر بوده است، از تداوم این بارش‌ها تا ساعات پایانی امشب در اکثر نقاط فارس خبر داد و خواستار همراهی بیشتر مردم در پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از تداوم بارندگی‌ها شد.

فیاض‌پور گفت: در برخی نقاط عشایرنشین مانند شهرستان‌های فیروزآباد، قیر و کارزین، فراشبند و ... عشایر با مشکلاتی به‌علت حجم بارندگی مواجه شده‌اند که جمعیت هلال‌احمر، فرمانداری‌های شهرستان‌ها و امور عشایر، به کمک‌رسانی مشغول هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به این‌که هشدارهای لازم به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مسئول در هر بخش داده شده است، گفت: آمادگی و هماهنگی مناسبی در دورن دستگاه‌ها و بین اداره‌ها و نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی وجود دارد.

فیاض‌پور گفت: با توجه به حجم زیاد بارش‌ها در برخی شهرستان‌ها، اغلب بندهای خاکی، کانال‌های تغذیه مصنوعی، آبخوان‌ها و ... پر آب شده و در صورت تداوم بارش‌ها در ساعات آینده، احتمال وقوع سیل در برخی نقاط استان خصوصاً شهرستان‌های شرقی، دور از انتظار نیست.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان فارس نیز از آماده‌باش 300 اکیپ از امدادگران این جمعیت با تجهیزات مناسب برای امدادرسانی احتمالی در هر نقطه استان خبر داد.

جمالی تأکید کرد که علاوه‌بر این، امدادگران هلال‌احمر فارس در 22 پایگاه جاده‌ای در نقاط مختلف استان، مستقر بوده و آماده امدادرسانی در صورت لزوم هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نیز گفت: پیش از آغاز بارندگی‌ها تلاش‌ برای پاکسازی مسیل‌ها و دهانه پل‌ها انجام شده بود.

«علی‌رضا سیاهپور» یادآور شد: اکنون 140 اکیپ راهداری با تجهیزات کامل، در مسیرهای مختلف مواصلاتی استان فارس مستقر هستند.

به گزارش ایسنا، سیاهپور با اشاره به همکاری و هماهنگی مناسب بین راهداری و سایر نهادهای مسئول، یادآور شد: علاوه‌بر تجهیزات و ماشین‌آلات موجود، 60 دستگاه لودر، تعدادی کامیون و بلدوزر با همکاری پیمانکاران راه و شهرسازی، در اختیار اکیپ‌های راهداری است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی عملیات بازگشایی و رفع مشکل با سرعت انجام شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
حالا بگید سد سازی اشتباست. الان اون مسول و اون روزنامه نگار که میگفت سد سازی اشتباست, بیاد جواب بده ه ه ه.
اگه همین چند تا سد توی استان نبود, به مراتب تلفات بیشتر از این بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین