کد خبر: ۴۲۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

زمین‌لرزه‌ دیهوک خراسان جنوبی را تکان داد

زمین لرزه ای به بزرگی 3.5درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ساعت 16، 25دقیقه و 50 ثانیه روز دوشنبه دیهوک از توابع شهرستان طبس در خراسان جنوبی را تکان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش عصر روز دوشنبه شبکه لرزه نگاری بیرجند وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عرض شمالی 33 درجه و 14دقیقه و طول شرقی 57 درجه و 49 دقیقه در عمق 10کیلومتری زمین رخ داد.

28شهریور ماه 95 زمین لرزه ای به بزرگی 3.6 ریشتر در ساعت یک و 44 دقیقه و 9ثانیه در حوالی طبس به ثبت رسید.

همچنین هشتم شهریور ماه زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر ساعت 16و 15دقیقه و 58ثانیه بخش دیهوک از توابع شهرستان طبس را تکان داده بود.

شهر دیهوک در 195کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی و در 82کیلومتری شهر طبس قرار دارد.

سوم مرداد ماه 95 نیز زمین لرزه ای به بزرگی 4.2 ریشتر در ساعت 10و 19دقیقه و 39ثانیه در بخش دستگردان به مرکزیت عشق آباد شهرستان طبس رخ داد.

شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد

چندی قبل مسئول شبکه لرزه نگاری بیرجند گفته بود که در 50 سال گذشته رکورد بیشترین زلزله های بالای هفت ریشتر کشور در خراسان جنوبی به ثبت رسید

علی هاشمی گازار، افزود: رکورد بزرگترین شکستگی سطحی کشور در تاریخ ایران به طول 125 کیلومتر در استان مربوط به زلزله «اردکول» زیرکوه در سال 1376 است و این نشان می دهد وضعیت زلزله و گسل های خراسان جنوبی به نحوی است که میزان تخریب ها زیاد خواهد بود. 

وی گفت: در 10 سال گذشته تعداد زلزله های اتفاق افتاده در خراسان جنوبی زیاد است که نشان می دهد وضعیت منطقه از لحاظ زلزله خیز بودن باید مورد توجه واقع شود.

شبکه زلزله نگاری خراسان جنوبی سال 84 بعد از زلزله بم با چهار ایستگاه آغاز به کار کرد و هم اکنون 10 ایستگاه فعال در استان وجود دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین