کد خبر: ۴۲۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱

این مواد غذایی برای بیماران صرعی سم است

مواد غذایی اسیدی تاثیر منفی بر روی بیماران صرعی می‌گذارد و باعث تشنج‌های غیر قابل کنترل در آنان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرامی قائم مقام مدیرعامل انجمن صرع ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛ پیرامون بیماری صرع اظهار داشت: بیماری صرع غیرواگیر و قابل درمان است و حدود 800 هزار نفر از مردم کشورمان متاسفانه دچار این عارضه هستند.

وی بیان کرد: مصرف برخی از غذاها که از مقدار زیادی اسید برخوردار است می‌تواند تاثیر منفی بر روی تشنج بیماری صرع بگذارد و حال بیماران را وخیم تر کند.

بهرامی عنوان کرد: افرادی که دچار عارضه صرع هستند، نباید به مدت طولانی گرسنه باقی بمانند زیرا این مسئله سبب حاد شدن بیما‌ریشان می‌شود و افراد دچار تشنج غیر کنترلی می‌شوند.

وی اضافه کرد: بهتر است افراد و بیماران صرعی از غذاهای چرب و پروتئین‌دار استفاده کنند تا میزان قند خونشان تامین شود و مشکلی برای بیما‌ریشان ایجاد نشود.

بهرامی با بیان اینکه بیماران صرعی نباید از مصرف میوه و سبزیجات غافل شوند، ‌افزود: زنان باردار که از بیماری صرع رنج می‌برند به شرط مصرف منظم داروها و در طول درمان و بارداری باید تحت نظر پزشک باشند. در بیش از 95 درصد مواقع فرزندشان سالم به دنیا می‌آید و بیماری صرع هیچگونه تاثیر منفی بر نوزاد نمی‌گذارد.

وی یادآور شد: تنها 2 تا 5 درصد زنان باردار فرزندشان دچار بیماری صرع می‌شود که در این حالت باید تحت نظر مستقیم پزشک کودکان برای معالجه قرار گیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین