کد خبر: ۴۲۷۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

حدود نیمی از روسها معتقدند تحریمهای آمریکا اثری بر وضعیت اقتصادی آنها نداشته است

یک نظرسنجی که نتایجش امروز (سه شنبه) منتشر شد، نشان داد نزدیک به نیمی از مردم روسیه معتقد هستند تحریمهای غربی‌ها علیه این کشور تاثیری بر وضعیت اقتصادی آنها نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این نظرسنجی که از سوی بنیاد آرا عمومی در شهر مسکو صورت گرفته، ۲۵ درصد از پاسخگویان گفته‌اند که تاثیر این تحریمها بر زندگی مردم روسیه قابل توجه بوده است و ۲۴ درصد نیز گفتند، تاثیر این تحریم‌ها بر زندگی مردم این کشور کم بوده است.

بر طبق این نظرسنجی که در تاریخ ۶ فوریه صورت گرفته، آرا عمومی روسها درباره این که تحریمهای غربی ها چطور بر اقتصاد روسیه تاثیر گذاشته متفاوت بوده است. بر اساس این نظرسنجی، ۳۹ درصد از پاسخگویان معتقد هستند که این تحریمها تاثیری کم بر اقتصاد روسیه داشته اما ۳۸ درصد گفتند که این تحریمها تاثیر منفی چشمگیر بر اقتصاد این کشور داشته است.

اکثر پاسخگویان معادل ۶۰ درصد گفتند، کشورهای غربی متمایل به برداشتن این تحریمها علیه روسیه هستند اما ۱۷ درصد معتقد بودند که هم روسیه و هم غرب به لغو این تحریمها متمایل هستند.

این نظرسنجی با پرسش از ۱۰۰۰ نفر بزرگسال انجام شده و حاشیه خطای آن ۳.۸ درصد بوده است.

روابط بین روسیه با آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ در ارتباط با بحران اوکراین وخیم شد. بروکسل، واشنگتن و همپیمانانشان به بهانه این بحران چند دور تحریم را علیه روسیه اعمال کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین