کد خبر: ۴۲۷۱۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

آنچه مردم اهواز با حضور مقابل استانداری درخواست کردند

قطعی مکرر برق و آب و خطوط تلفن در هفته‌های اخیر به ایجاد شرایطی بحرانی در اهواز و برخی شهرستان‌های خوزستان انجامید.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایسنا، علاوه بر قطع مقطعی برق و آب در مدت گذشته، شنبه هفته جاری(23 بهمن ماه) برای دومین بار برق اهواز به مدت 14 ساعت قطع و در پی آن آب سراسر اهواز نیز قطع شد. همزمان 10 شهرستان دیگر استان خوزستان نیز با قطع سراسری برق و آب مواجه شدند و در تاریکی و خاموشی فرو رفتند، این در حالی است که نخستین بار در هشتم و نهم بهمن ماه، تنها شهرستان اهواز بود که درگیر این بحران شده بود.

نخستین بار پس از قطع برق و آب و تلفن در اهواز که به تعطیلی مدارس و ادارات منجر شد، با تشکیل جلسات ستاد بحران علت این وضعیت، بارندگی و ایجاد چسبندگی روی شبکه‌های توزیع برق عنوان شد که به علت پدیده گرد و غبار، خاک گرفته بودند و در نهایت با خیس شدن و چسبندگی از مدار خارج شدند.

این بار، در روز شنبه نیز شرایط مشابه تکرار شد و دلیل آن مه‌گرفتگی و رطوبت بالای شهر اهواز و در پی آن بروز مشکل برای شبکه توزیع برق عنوان شد. این وضعیت، 10 شهرستان دیگر خوزستان را نیز همراه با اهواز از ساعت یک بامداد شنبه در تاریکی فرو برد، مدارس و ادارات تعطیل اعلام شدند و عملا 11 شهرستان خوزستان در نخستین روز هفته غیرفعال بودند. قطع برق تا حدود ساعت 17 ادامه داشت.

در پی این شرایط، وزیر نیرو عازم اهواز شد و جلسه تصمیم‌گیری در خصوص بحران خوزستان با حضور معاونان وزیر نیرو و استاندار خوزستان شنبه شب در استانداری خوزستان برگزار و در نهایت اعلام شد که 100 میلیارد تومان اعتبار جهت شست‌وشوی شبکه‌ها و تجهیز سیستم توزیع برق خوزستان اختصاص خواهد یافت.

در روزهای اخیر در اظهارنظرهای متعدد، از انتقاد به شرایط بحرانی خوزستان و انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به عنوان دلیل بروز پدیده گرد و غبار و در نهایت ایجاد وضعیت کنونی تا ارایه راهکار برای حل این وضعیت پرداخته شده است؛ نمایندگان خوزستان روز یکشنبه با حضور در جایگاه هیات رییسه مجلس در اعتراض به ادامه بحران موجود، خواستار تشکیل جلسه اضطراری هیات دولت در خوزستان شدند و استاندار خوزستان نیز گفت که درباره این بحران مستقیما به مردم توضیح خواهد داد.

با این وجود، روز گذشته و امروز جمعی از مردم اهواز با تجمع مقابل استانداری خوزستان خواستار حل سریع این بحران و حضور استاندار در جمع مردم جهت پاسخگویی شدند.

تجمع 26 بهمن ماه از ساعت 16 آغاز و مردم حاضر مقابل استانداری با شعارهایی مانند "کارون با اصالت، تسلیت تسلیت"،، گلایه خود را نسبت به انتقال آب کارون و ادامه وضعیت ایجاد شده بیان کردند.

یکی از حاضران در این تجمع اظهار کرد: ما خوزستانی‌ها 8 سال جنگ را پشت سر گذاشتیم، بعد از آن آب رودخانه کارون را بردند، و نتیجه آن خشک شدن زمین‌های کشاورزی خوزستان و بیابانی شدن اطراف اهواز شد و در نهایت 10 سال است که با گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی ادامه داد: من یک کارگر هستم و دو بار آب ریه‌هایم را کشیده‌اند و دلیل آن هم بدی آب و هوا و گرد و غبار است. ما چیزی نمی‌خواهیم جز هوای پاک. آن روزی که یک مسئول آمد و گفت مردم خوزستان باید با این خاک بسازند، چرا کسی به ایشان نگفت که چرا چنین حرفی زده است؟

یکی دیگر از حاضران نیز به خبرنگار ایسنا گفت: من و همسرم و نوه‌ام همگی به بیماری تنفسی دچار شده‌ایم و دلیل آن گرد و غبار است. با هر بار گرد و غبار در خانه زندانی می‌شویم و مجبوریم چند روز از خانه بیرون نرویم. پنجره‌ها را می‌بندیم و پرده‌ها را می‌کشیم. هیچ نوری نیست و در قفس زندگی می‌کنیم تا گرد و غبار تمام شود.

خانم دیگری نیز به خبرنگار ایسنا گفت: گرد و غبار یک طرف و قطع برق و آب هم یک طرف. تلفن و اینترنت هم قطع می‌شود و اصلا خبردار نمی‌شویم که مدرسه تعطیل است. اهواز مثل شهر ارواح می‌شود و کسی از کسی خبر دارد.

یکی از جوان‌های حاضر در این تجمع نیز گفت: بیکاری است و این همه مشکل برق و آب و گرد و غبار هم روی آن اضافه شده است.

جوان دیگری نیز گفت: مشکل گرد و غبار و ریزگردهای خوزستان تنها خارجی نیست و بخشی از این خاک داخلی است. مسئولان استانی برای حل این مشکل کاری از دستشان برنمی‌آید و مسئولان کشوری باید بیایند و در زمینه این وضعیت کاری بکنند.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این تجمع برخی مسئولان استانداری خوزستان با حضور جلوی استانداری به توضیح شرایط پرداختند. فرامند هاشمی‌زاده، معاون عمرانی استاندار خوزستان، در جمع تجمع کنندگان گفت: مسئولان، مشکلات شما را حس می‌کنند و نه بیکار نشسته‌اند و نه دست روی دست گذاشته‌اند و نه بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: قطعا در برابر خواست مردم و ناراحتی‌های پیش آمده برای مردم، نه عذرخواهی چاره کار است و نه التیامی بر این درد است. با این وجود مسئولان در تلاش هستند که این مشکلات حل شود.

سرهنگ محمد صفری، فرمانده انتظامی اهواز نیز اظهار کرد: عده‌ای می‌خواهند خواسته‌های معقول مردم را به تنش بکشانند. تعدادی از این جمع بیایید در محیطی دوستانه در سالن استانداری بنشینید و حرف بزنید. صدای مسئولان را هم بشنوید و ببینید که مثلا اداره برق در چند روز گذشته برای حل این بحران چه فعالیت‌هایی داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
غرور چیز بدی است وقتی نمیتوانیم صحنه را مدیریت کنیم برویم پول خرج کنیم از خارج امکانات وارد کنیم تجربه بخریم بیاییم مشکل را حل کنیم . الان فرصت ازمون و خطا نیست از کارشناسان خارجی کمک بگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
اون از پارازیت های ماهواره ای سرطان زا اینهم از این
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین