او ادامه داد: قطعأ تریبونی به وسعت تلویزیون وقتی برای مجری آماده است تمام معیارهایی که مطرح میشود اعم از ادب، احترام، شخصیت، شیک بودن و پس از آن بهروز بودن او اهمیت دارد. خود مجری موظف است با انتخابهای درست در واژه، در بیان، در رفتار و حرکات و بهروز بودن و مطالعه در برنامه به عنوان رکن اصلی تاثیرگذار باشد.
این مجری درباره خط قرمزهای پوشش یک مجری برنامه نوجوانان اظهار کرد: ما در برنامه خودمان بخاطر اینکه فکرشده از نوع پوشش استفاده میکنیم، با خطقرمزی مواجه نیستیم؛ به نوعی که خود من تمام لباسها و رنگهای لباسم را با یک متخصص در این زمینه هماهنگ میکنم.
خضاب دربارهی اینکه پوشش ظاهری تا چه میزان در جذب مخاطب مؤثر است، به
ویژه اینکه مخاطبان شما نوجوانان هستند؟ گفت: هدف تمامی برنامههای
تلویزیون تاثیرگذاری بر مخاطب است و مجری با توجه به محتوای برنامه باید
لباس خود را انتخاب کند. انسانها به دنبال روابط مطلوب و قابل قبول
اجتماعی هستند. اکثر مردم میدانند که با ظاهر مناسب، اجتماعیتر،
مستقلتر، مسلطتر، سازگارتر و از نظر اجتماعی، موفقتر به نظر میرسند.
وقتی ما برای اولین بار با کسی روبهرو میشویم، معمولا به نکتههای گوناگون
واکنش نشان میدهیم؛ نکتههایی وجود دارد، هر چند کوچک و سطحی اما تاثیری
بزرگ و عمیق میگذارد. لباس مجری نیز یکی از عوامل موثر در ارتباط اولیه با
مخاطب است؛ چراکه زمانی که برنامه شروع میشود قبل از صحبت مجری مخاطب در
ابتدا لباس و ظاهر مجری را میبیند. لباس پوشیدن پدیدهای است که تقریبا به
اندازه طول تاریخ بشر سابقه و به قدر پهنه جغرافیایی امروزی زمین، گسترش
دارد.
مجری برنامه «جویا» در ادامه دربارهی نحوهی پوشش مجری گفت: این پدیده با خصوصیات مختلف فردی و اجتماعی انسان در ارتباط است و میتوان آن را از دیدگاههای مختلفی از قبیل روانشناسی، اخلاق، اقتصاد، جامعهشناسی، مذهب، قانون، تاریخ، جغرافیا مورد مطالعه و بررسی قرار داد.
خضاب سپس درباره برنامه «جویا» گفت: خیلی خوشحالم که شبکهای برای مخاطب نوجوان شروع به فعالیت کرده است؛ چراکه مخاطبان نوجوان یکی از مهمترین و باهوشترین و سختپسندترین و سختگیرترین گروه از مخاطبان هستند و این کار را برای ما هم سخت و هم لذتبخش میکند؛ سالهاست با اجرا برای مخاطب نوجوان، ارتباط خوبی با نوجوانان دارم و از این بابت خیلی خوشحال هستم. برنامه «جویا» به تهیهکنندگی فربد شکرایی که از مجریان سیماست و همچنین مجری قسمت خانمها سمانه زارعین که در برنامه بچههای ایران همکار هم بودیم، به روی آنتن رفته و مرضوع برنامه داغترین موضوع روز جامعه، یعنی فضای مجازی است.
او توضیح داد: مسائل مربوط به دنیای مجازی را در این برنامه باز
میکنیم، تحلیل میکنیم و معرفی نرمافزارها و سختافزارها و فعالین این
حوزه را به تصویر میکشیم اما نتیجهگیری با مخاطب است و ما برای مخاطب
نتیجهگیری نمیکنیم.
هادی خضاب در پایان اظهار کرد: بعد از گذشت حدود چهار سال که در صداو سیما
برنامه برای مخاطب اجرا میکنم تا حدودی توانستم با سلیقه، ارزش و احترام
مخاطب نوجوان ارتباط برقرار کنم. در حال حاضر بخاطر وجود رسانههای بیشمار
هم انتظارها فوقالعاده بالا رفته و هم برآورده کردن انتظاراتشان سخت شده
است.