کد خبر: ۴۲۷۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
عابدینی:
رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال می‌گوید در تصمیات اخیر کمیته انضباطی و استیناف یک بام و دو هوا وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : امیر عابدینی درباره جلسه اخیر فدراسیون فوتبال با مسئولان شرکت تولیدات البسه ورزشی آدیداس، اظهار کرد: مسئولان آدیداس در روزهای قبل به تهران آمدند و با آقای ساکت حرف زدند. دوشنبه این هفته‌ ما جلسه‌ای را با مسئولان سازمان بازاریابی فدراسیون فوتبال برگزار می‌کنیم تا به سوالاتی که هیات رییسه نسبت به قرارداد با شرکت آدیداس مطرح کرده پاسخ بدهیم و سپس آن را به هیات رییسه فدراسیون ارسال کنیم. پس از این که این موضوع در هیات رییسه مصوب شد، قرارداد با آدیداس منعقد می‌شود.

به گزاش آفتاب نیوز به نقل از ایسنا، رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره این که آیا پس از تایید هیات رییسه فدراسیون فوتبال قرارداد با آدیداس منعقد خواهد شد، گفت‌: مسئولان آدیداس یک قرارداد ۴۰ صفحه‌ای را در اختیار ما قراردادند و ما هم آن را به وکیلمان ارجاع دادیم تا به خوبی آن را مطالعه کند و سپس در کمیته‌ بازاریابی به تصویب برسد.

او درباره مدت زمان قرارداد و شرایط مالی آن نیز، گفت‌: توافق آدیداس و فدراسیون فوتبال ایران قراردادی سه ساله است، اما با توجه به شرایط خوب آن به دنبال این هستیم که قرارداد را به پنج سال افزایش دهیم. تا زمانی که جزئیات قرارداد منعقد نشود نمی‌توانیم درباره شرایط مالی آن صحبت کنیم. درباره آیتم به آیتم این قرارداد چانه زنی کرده‌ایم، اما پس از عقد قرارداد به صورت شفاف و از طریق رسانه شما به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

عابدینی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تمامی تیم‌های ملی از پوشاک آدیداس استفاده خواهند کرد، تاکید کرد: تیم‌های ملی مردان، زنان در بخش‌های فوتبال، فوتسال ، فوتبال ساحلی و حتی داوران در تمامی رده‌ها از پوشاک آدیداس بهره می‌برند.

او در واکنش به این که گفته می‌شود آدیداس با انتقال تکنولوژی به ایران موافقت نکرده است، گفت‌: منظور ما از تولید پوشاک در ایران انتقال تکنولوژی است که آن را به بندهای بعدی قرارداد موکول کرده‌ایم و پس از عقد قرارداد به سراغ آن می‌رویم.

رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره داربی هشتاد و چهارم پایتخت که منجر به پیروزی سه بر دوی آبی پوشان پایتخت شد، اظهار کرد: بازی خوبی را شاهد بودیم و معنا و مفهوم غیر قابل پیش‌بینی بودن را دیدیم. هر دو تیم برای پیروزی آمده بودند. پرسپولیس تغییراتی را داده بود که جوابگو نبود، اما استقلال بسیار برنامه‌ریزی شده عمل کرد. آنها برای تمامی خطوط دفاعی، هافبک و حمله خود برنامه داشتند و به خوبی حمله کردند. برانکو از سمت چپ تیمش نگرانی داشت و از همان سمت هم ضربه خورد. البته اگر بازی مقداری ادامه‌دار می‌شد، به تساوی می‌رسید. با این حال هر دو تیم فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند. فقط  حیف شد که شاهد اتفاقات آخر بازی بودیم.

عابدینی درباره عملکرد کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال در برخورد با اتفاقات دیدار استقلال و پرسپولیس و انتقاداتی که به عملکرد مسئولان آن کمیته‌ وارد می‌شود، گفت‌: من توجیهات دپارتمان را شنیده‌ام اما نکته‌ای که برای من عجیب است مربوط به انتهای بازی است و این که داور آن کارت را به چه کسی نشان می‌دهد؟ نمی‌شود که همه مردم آن کارت را ببینند، ولی کمیته‌ انضباطی آن کارت را نبیند. تا چند هفته‌ قبل هجمه زیادی علیه داوران وجود داشت، اما آرامش به جامعه داوری بازگشت. ما داور خوب در ایران کم نداریم که یکی از آنها فغانی است. او در مواقعی به خوبی شرایط را مدیریت می‌کند.  

رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال ادامه‌ داد: شاید بعضی‌ها من را به جانبداری از پرسپولیس متهم کنند، اما از تصمیمات یک بام و دو هوای کمیته‌ انضباطی تعجب می‌کنم. کمیته‌ انضباطی بعضی از مواقع با ضرب العجل خاصی درباره بازی‌ها تصمیم گیری می‌کند. شاید بعضی‌ها بگویند فدراسیون می‌خواهد پرسپولیس را زمین بزند، اما من مطمئنم که بالادستی‌های فدراسیون این طور فکر نمی‌کنند. احکامی که کمیته‌ انضباطی صادر می‌کند متاسفانه کمیته‌ استیناف هم دست به تایید آنها می‌زند. افراد این دو کمیته‌ با شخصیت هستند، اما نمی دانم چرا این تصمیمات را می‌گیرند. برخوردهای عجیبی را از سوی کمیته‌ انضباطی شاهد هستیم.

او با بیان این که اگر قانون یکی است، چرا تصمیمات مشابه نیست گفت‌: اتفاقات اخیر مصداق بارز یک بام و دو هوا است. شاید کسانی که تاکنون کنگر خورده و لنگر انداخته‌اند الان بگویند عابدینی درباره مسائل اقتصادی صحبت کند. من کارم را به خوبی بلدم. اما اگر همه درباره زمینه کاری خود صحبت کنند انتقاد چه می‌شود؟ من صداقت را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم. من مجانی برای فدراسیون فوتبال کار می‌کنم و اگر حقوق هم می گرفتم آن را با صداقت عوض نمی‌کردم.  قداست را انتقاد از بین نمی‌برد،‌ بلکه این عمل ما است که آن را زیر سوال می‌برد.

عابدینی در پایان و در پاسخ به این پرسش که میزان درآمدزایی سازمان بازاریابی تاکنون چقدر بوده است، گفت‌: اگر متوسط هزینه تیم‌های لیگ برتری را ۲۰ میلیارد تومان بدانیم جمعا ۳۲۰ میلیارد تومان در لیگ ما هزینه می‌شود. اگر قرار باشد کسی به باشگاه‌ها کمک نکند نمی‌توان این ۳۲۰ میلیارد را تامین کرد. ما اگر خیلی درآمدزایی کنیم ۵۰ میلیارد تومان می‌شود که ۲۰ درصد از آن صرف آموزش و داوری می‌شود.  حال از این ۴۰ میلیارد تومان هم نهایتا به هر تیمی دو، سه میلیارد می‌رسد که قطعا جوابگوی باشگاه‌ها نیست. پس آنها باید از طریق مراجع مختلف و یا با بهبود شرایط تبلیغاتی آن را تامین کنند.
بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین