کد خبر: ۴۲۷۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
اظهارات اردوغان تحت تاثیر جو هیجانی انجام شده

واکنش وزارت‌خارجه به اظهارات ضدایرانی اردوغان

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور ترکیه در بحرین گفت: ثبات و امنیت، اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سخنان رئیس جمهور ترکیه در بحرین در خصوص نقش ایران در عراق اظهار داشت: به نظر می رسد اظهارات آقای اردوغان تحت تاثیر جو و  احتمالا تحت  فضای هیجانی خاصی صورت پذیرفته باشد؛ چرا که در میان سران کشورهای منطقه، جناب  اردوغان  بیش از هر کسی به نقش سازنده و ثبات آفرین جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه در عراق آگاه است.

قاسمی تصریح کرد: نقش آفرینی مثبت جمهوری اسلامی ایران در عراق بر اساس درخواست دولت قانونی این کشور در جهت مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی صورت می پذیرد؛ گروههایی که دامنه شرارت شان بارها به قلب ترکیه نیز کشیده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات ترکیه یادآور شد: ثبات و امنیت، اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است و این مهم جز با درک صحیح شرایط و بازشناسی کنشگران ثبات ساز از بازیگران هرج و مرج طلب و حامی تروریست ها میسر نخواهد شد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: آنچه مایه نگرانی و تداوم بی ثباتی در منطقه است، حمایت آشکار و نهان از گروه‌های تروریستی و نگاه و استفاده ابزاری از آنها و عدم احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای همسایه است که بر پیچیدگی شرایط منطقه خواهد افزود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رئیس جمهور ترکیه چند روز قبل با بیان اینکه در عراق همزمان، هم مجادله مذهبی و هم مجادله قومی وجود دارد، ادعا کرده بود که در آنجا نیز ملیت‌گرایی فارس وجود دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
2
خاك بريز روش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین