کد خبر: ۴۲۷۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

ترامپ: اتهام ارتباط با روسیه «مزخرف» است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، با انتشار چند توییت در صفحۀ شخصی خود، گزارش‌ها دربارۀ ارتباطش با روسیه را «مزخرف» خوانده و تلاشی در جهت سرپوش گذاشتن بر اشتباهات انتخاباتی هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت امور خارجۀ روسیه روز چهارشنبه گزارش‌ها دربارۀ ارتباط ترامپ با مسکو را نشانۀ بازی و چانه‌زنی در امریکا عنوان کرد.

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ، روز دوشنبه پس از آن‌که به مذاکره با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن، بر سر تحریم‌های این کشور متهم شد، از سمت خود استعفا کرد.

با وجود حمایت کابینۀ ترامپ و انکار صورت گرفتن چنین گفتگوهایی با روسیه، فلین اذعان کرد که اطلاعات کاملی دربارۀ این گفتگوی تلفنی در اختیار کاخ سفید قرار نداده است.

نیویورک‌تایمز روز سه‌شنبه با اشاره به سوابق تماس‌های تلفنی گزارش داد اعضای تیم انتخاباتی ترامپ و چندین نفر از افراد مرتبط به این تیم، پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا با سرویس‌های اطلاعاتی و دولت روسیه ارتباط داشته‌اند.

ترامپ همچنین مدعی شده است که سرویس اطلاعاتی امریکا به‌صورت غیرقانونی اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده و انگشت اتهامش را به‌سوی آژانس امنیت ملی (ان‌اس‌ای) و اف‌بی‌آی نشانه رفته است.

دونالد ترامپ همچنین بارها هرگونه ارتباط با روسیه را رد کرده است.

ترامپ در خلال فعالیت‌های انتخاباتی‌اش بارها خواستار برگزاری مذاکرات سیاسی با روسیه به‌ویژه در زمینۀ مبارزه علیه تروریسم شد؛ ترامپ همچنین برای ترمیم روابط با مسکو اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پرس تی وی، پس از گفتگوی تلفنی ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در تاریخ 28 ژانویه (9 بهمن)، کرملین و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه، گفتند رؤسای جمهور دو کشور بر لزوم احترام متقابل در روابط دوجانبه تأکید کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، نیز در اوایل ماه نوامبر گفت مسکو هیچ‌گونه ارتباط رسمی با نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین