کد خبر: ۴۲۷۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

برنامه امارات برای ساخت شهری در سیاره سرخ+تصاویر

در رونمایی از این برنامه، طرح‌های اولیه آن نیز به نمایش گذاشته شده است. این پروژه قرار است با همکاری سازمان‌های بین‌المللی و موسسات علمی انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- امارات روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۱۱۷ میلادی برای نخستین بار بر روی سیاره مریخ شهری را درست کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری «العربیه» با انتشار گزارشی در این‌باره اشاره کرده است که شیخ محمد بن راشد ال مکتوم اخیرا این موضوع را اعلام کرده و گفته است که پروژه مریخ ۲۱۱۷ جزئی از برنامه صد ساله امارات برای پیشرفت علمی است تا بتوان از طریق آن امکان زندگی و حمل و نقل انسان‌ها بر روی سیاره سرخ را فراهم کرد. 

در رونمایی از این برنامه، طرح‌های اولیه آن نیز به نمایش گذاشته شده است. این پروژه قرار است با همکاری  سازمان‌های بین‌المللی و موسسات علمی انجام شود. 

حاکم دبی در این‌باره گفته است که آرزویش آن است که در قرن آینده، در قرن توسعه علم و فناوری شور و شوق جوانان اماراتی برای کسب دانش افزایش یابد. شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی گفته است که فرود آمدن مردم در سیارات دیگر رویایی قدیمی برای انسان‌ها است و اماراتی‌ها نیز از آرزوی تحقق این رویا جدا نیستند. او می‌گوید: «جاه‌طلبی بشر هیچ محدودیتی ندارد هر کس دوست دارد پیشرفت کند و توانایی‌هایش را نشان دهد». 

او گفته است که امیدوار است نسل‌های بعدی میوه پروژه برنامه‌ریزی شده امارات را درو کنند. در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز امارات از ماموریت کاوشگر خود برای انجام ماموریت در مریخ رونمایی کرده بود که اولین فضاپیمای جهان عرب برای انجام اکتشافات علمی محسوب می‌شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین