کد خبر: ۴۲۷۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴

7 شهرستان فارس مواجه با مخاطره جدي است

‌مدير كل مديريت بحران استانداري فارس از قطع آب در سه شهرستان لار، خنج و گراش به واسطه شكسته شدن خط انتقال آب از سد سلمان فارسي خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
‌حسن فياض‌پور در گفت و گو با ايسنا‌ گفت: متاسفانه به واسطه آسيب‌ديدن خط انتقال لوله به واسطه سيلاب در 35 كيلومتري شهرستان خنج، آب سه شهرستان خنج، گراش و لار، قطع شده است.

وي با بيان اينكه به دليل وجود آب در منطقه امكان ترميم لوله تا پايان بارندگي و فرونشست آب وجود ندارد، گفت: تمام امكانات و تجهيزات مورد نياز براي ترميم اين خط لوله به منطقه اعزام شده و منتظر فرصت مناسب براي ترميم خط هستيم

فياض‌پور با تصريح اينكه هفت شهرستان استان فارس همچنان با شدت بارندگي و خطر سيلاب و مشكلات ناشي از تداوم بارندگي‌ها مواجه هستند، گفت: شهرهاي داراب، فيروزآباد، قير و كارزين، زرين‌دشت، فسا، خنج، بيشترين حجم بارندگي را داشته و با مشكلاتي مواجه شده‌اند.

او با اشاره به اينكه ساعت 10 صبح امروز سومين جلسه ستاد مديريت بحران فارس تشكيل شده است، گفت: تدابير لازم براي تقسيم كار در امدادرساني و ارسال آذوقه، لوازم زيستي و ... به مردم در نقاطي كه در محاصره آب قرار دارند،‌ انديشيده شده و با همكاري سپاه، ارتش، نيروي انتظامي و تمام دستگاه‌هاي اجرايي، در حال انجام وظيفه هستيم.

فياض‌پور از انسداد برخي مسيرهاي روستايي در شهرستان‌هاي داراب و جهرم خبر داد و با بيان اينكه بالگرد هلال‌احمر در مركز استان بارگيري شده است، گفت: با توجه به شرايط جوي، اجازه پرواز به بالگرد داده نشده است.

او با اشاره به درخواست كمك از استان‌هاي يزد و كرمان، گفت: ارتش براي اعزام بالگرد اعلام آمادگي كرده است اما شرايط مناسب براي پرواز بالگرد مهيا نيست.

فياض‌پور با تاكيد براينكه تاكنون قطع برق، تلفن و گاز در هيچ شهرستاني گزارش نشده است، گفت: بعضي از مسيرهاي روستايي در داراب به دليل حجم بارندگي مسدود است و تلاش براي ارسال كمك‌ها و آذوقه و لوازم زيستي ادامه دارد.

مدير كل مديريت بحران استانداري فارس گفت: در شهرستان فسا نيز با توجه به آسيب‌ديدگي بند خاكي اميرحاجي‌لو، دستور تخليه اهالي روستاهاي اميرحاجي‌لو و ديندارلو صادر شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین