کد خبر: ۴۲۷۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰

نهال‌کاری حدود ۶ هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد اهواز

وزیر جهاد کشاورزی گفت: منطقه جنوب شرق اهواز که در یک طرف آن آزادراه اهواز به ماهشهر قرار دارد و طرف دیگر آن هور شادگان است، حدود ۴۰ هزار هکتار مساحت دارد که اگر مشکلی پیش نیاید، حداکثر ۵ تا ۶ هزار هکتار از آن را تا شب عید نهال‌کاری می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود حجتی امروز - پنجشنبه - در حاشیه آغاز عملیات اجرایی تثبیت ۴۰ هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد در اهواز، اظهار کرد: باید در کنار نهال‌کاری‌ها این منطقه را آبرسانی و مرطوب کنیم تا شاهد مشکلات حاد نباشیم.

وی افزود: عمده نهالی که در دستور کار قرار دارد، کهور پاکستانی و شوره گز است که هم برای دامداران موثر است و هم می‌تواند پوشش گیاهی مناسبی داشته باشد. با آبی که تامین می‌کنیم می‌توانیم در کوتاه‌مدت زمین‌هایی که منشاء ریزگردها هستند را مرطوب کنیم.

حجتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با پخش آب به صورت مدیریت‌شده، به جای سیلاب‌هایی که زمین‌ها را مرطوب می‌کردند، زمین‌ها را مرطوب کنیم تا در کوتاه‌مدت شاهد حل مشکلات ریزگردها باشیم.

به گزارش ایسنا، حجتی عنوان کرد: درصدد هستیم سپس در سنوات آینده با کار اساسی، تمام زمین‌هایی که منشاء ریزگرد هستند را نهال‌کاری کرده و با کار بیولوژیکی، مشکلات را به صورت اساسی حل کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین