کد خبر: ۴۲۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۷:۵۴

اسرائیل: جلوی کمک های ایران را می گیریم

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه جروزالم پست، پاسخ این مقام رسمی در واکنش به گزارش روزنامه الحیات بوده مبنی بر اینکه ایران 250 میلیون دلار را برای کمک به تشکیلات خودگردان به رهبری حماس و برای جبران قطع کمکهای مالی آمریکا و رژیم صهیونیستی اختصاص خواهد داد.

خالد مشعل رهبر حماس در گفتگوی اختصاصی با این روزنامه گفت که وی به طور رسمی حمایت ایران از تشکیلات خودگردان را تایید کرده است.

این گزارش حاکی است که ابومازن با اشاره به مانع تراشی رژیم اسرائیل در مقابل ارسال کمکهای بین المللی به فلسطینی ها گفت : پولی که قرار است به تشکیلات خودگردان فرستاده شود بدون موافقت رژیم صهیونیستی مسیر خود را طی نخواهد کرد.

دولت آمریکا و برخی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی در پرتو پیروزی حماس درانتخابات پارلمانی اعلام کردند کمک های خود را به دولت آینده فلسطینی قطع خواهند کرد، مگر اینکه حماس، موجودیت رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسد و مقاومت را کنار گذارد و به توافقات سابق میان تشکیلات خودگردان و تل آویو پایبند باشد، حماس با رد شروط تحمیلی و غیر عملی غرب و اسرائیل تاکید کرده است که تنها درچارچوب منافع ملت فلسطین گام بر می دارد.

این در حالی است که آژانس بین المللی امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) نسبت به قطع کمک های مالی دولت آینده فلسطین به ریاست حماس هشدار داد و گفت این اقدام منجر به یک فاجعه انسانی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین