کد خبر: ۴۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۷:۵۹

نظامیان امریکایی در انتظار خانه

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، نظرسنجی اخیر که توسط مرکز نظرسنجی "زوگ بای اینترنشنال" و "کالج له موینه" صورت گرفته است، نشان می دهد که تنها 23 درصد از نظامیان آمریکایی بر این باورند که آنها باید " تا زمانی که لازم است" در عراق بمانند.

این اولین نظرسنجی است که بر روی نظامیان آمریکایی در عراق صورت گرفته است. " جان زوگ بای" رئیس مرکز زوگبای اینترنشنال گفت که فرماندهان در عراق به طور غیر رسمی اجازه نظرسنجی از نظامیان را صادر کردند. این نظرسنجی پیش از بمب گذاری هفته اخیر در سامرا صورت گرفته است.

اگر چه بوش گفته است که عراق نقشی در واقعه 11 سپتامبر نداشته ، اما 85 درصد از نظامیان گفتند که ماموریت آمریکا اساسا این بوده که نقش صدام را در واقعه 11 سپتامبر تلافی کند.

در این نظرسنجی 49 درصد ازنیروهای ذخیره و 43 درصد از گارد ملی گفتند که آمریکا باید فورا از عراق عقب نشینی کند و این در حالی بود که تنها 9 درصد با این نظریه مخالف بودند.

ژنرال" میشل مپلس" رئیس آژانس اطلاعات دفاعی وزارت امور خارجه آمریکا ( پنتاگون) روز گذشته گفت:" ما در حال حاضر در موقعیت بسیار شکننده ای هستیم."

از سوی دیگر نظرسنجی پایگاه اینترنتی سی بی اس( CBS ) نیز نشان داد که نارضایتی آمریکایی ها از عملکرد و سیاستهای جنگ طلبانه و توسعه طلبانه بوش همچنان درحال افزایش است.

در این نظرسنجی که اخیرامنتشر شده، محبوبیت بوش به 34 درصد رسید. این در حالی است که ماه گذشته محبوبیت وی با هشت درجه کاهش به 42 درصد رسیده بود.59 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آنها از عملکرد بوش رضایت ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین