کد خبر: ۴۲۸۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
در مصاحبه اختصاصی با ان.بی.سی نیوز؛

ظریف: تحریم علیه ایران جواب نمی دهد/ به تکریم پاسخ می دهیم

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی آمریکایی ان.بی.سی نیوز گفت: تهدیدها علیه ایران جواب نمی دهد و چناچه تصمیم گرفته شود از زبان تکریم و منافع دو جانبه برای ایران به کار برده شود، این امر جواب خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی ان.بی.سی نیوز امروز دوشنبه گزارش داد: «« این مصاحبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و در حالی که «خصومت» بین دولت ترامپ و تهران اخیرا افزایش یافته، انجام شد.»»
وزیر امور خارجه ایران به ان بی سی نیوز گفت: تهدیدها علیه ایران جواب نمی دهد و چناچه تصمیم گرفته شود از زبان تکریم و از زبان منافع دوجانبه برای ایران به کار برده شود، این امر جواب خواهد داد.

** گشودن توافق های چندجانبه برای مذاکره مجدد مانند بازشدن «جعبه پاندورا» است
ظریف در این مصاحبه ضمن رد احتمال مذاکرات مجدد بر سر توافق هسته ای ایران گفت: «بر این باورم که توافق هسته ای پایدار خواهد ماند. این یک توافق چند جانبه است و توافق های چند جانبه را نمی توان برای انجام مذاکرات بار دیگر گشود چراکه به مانند باز شدن 'جعبه پاندورا' خواهد بود.»
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: چنانچه آمریکا تصمیم به خروج یک جانبه از توافق هسته ای بگیرد، ایران نیز گزینه های بسیاری دارد.
به گزارش ایرنا، ان.بی.سی نیوز پس از این اظهار نظر صریح ظریف نوشت: وزیر امور خارجه ایران مطرح شدن دیدار با 'رکس تیلرسون' همتای آمریکایی خود درباره توافق هسته ای را رد نکرد.
ان بی سی نیوز به نقل از ظریف گفت که این احتمال هنوز مطرح نشده و هنوز درخواست نشده است، اگر لزومی برای مسائل مربوط به موارد هسته ای داشته باشیم، مکانیزمی در توافق هسته ای برای ملاقات وزاری خارجه لحاظ شده و وجود دارد.

** فرمان اجرایی ترامپ نشان دهنده دشمنی علیه تمامی ایرانیان است
ان بی سی نیوز در بخش دیگری از این مصاحبه به مساله ممنوعیت ورود ایرانیان به خاک آمریکا تحت فرمان اجرایی ترامپ پرداخت.
به گزارش ایرنا، ظریف در این باره به ان.بی.سی نیوز گفت: این نشان دهنده دشمنی علیه تمامی ایرانیان است، حتی ایرانیانی که از اعضای اتحادیه اروپا هستند، چراکه آنها عامل و نمایندگان و اعضای پارلمان در اروپا هستند که در ایران متولد شده اند و نمی توانند وارد آمریکا شوند. این مضحک است. دولت آمریکا تلاش دارد چه پیامی بفرستد؟

** ایران علاقه ای به درگیری ندارد
ان بی سی نیوز گزارش داد: در این مصاحبه درباره احتمال شدت یافتن خصومت بین ایران و آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ سئوال شد.
وزیر امور خارجه ایران دراین باره به ان.بی.سی نیوز گفت: ایران علاقه ای به درگیری ندارد، معتقدم در پایان، این عقلانیت و برهان است که غالب خواهد شد.
خبر در حال تکمیل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین