کد خبر: ۴۲۸۹۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
با مجوز رییس‌جمهور و جهت بهبود شرایط زندگی مردم

اختصاص 2 درصد از منابع نفتی به مناطق نفت‌خیز/زنگنه: در دولت احمدی‌نژاد دستور دادند که هور هویزه خشک شود

وزیر نفت از اخذ مجوز از رییس جمهور برای اختصاص 2 درصد از منابع نفتی به مناطق نفت خیز علاوه بر 3 درصدی که در گذشته به مناطق محروم اختصاص یافته خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن نامدار زنگنه با اشاره به اتفاقات اخیر خوزستان گفت: اصل فعالیت وزارت نفت بر این است که فعالیتی ناسازگار و مغایر با محیط زیست انجام ندهد، این وزارتخانه از گذشته به آن محیط زیست توجه توجه داشته و هم اکنون بیشتر توجه کرده، به ویژه در حوزه هور هویزه که وزارت نفت در این منطقه فعالیت می کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خانه ملت؛ وزیر نفت با بیان اینکه از زمان تصدی بنده در وزارت نفت و با دستور بنده هیچ فعالیتی ناسازگار با محیط زیست صورت نگرفته است، افزود: فرض وزارت نفت در مناطق نفت‌خیز بر این است ‌که در خلیج فارس کار می کند، برای فعالیت در خلیج فارس که نمی‌توان آب را خشک کرد، بلکه در خلیج فارس سکو زده و در محیط آب فعالیت می کند.

زنگنه ادامه داد: بنابر دستور بنده محیط هور باید حفظ شود و تمام توصیه‌های محیط زیست برای فعالیت در آب رعایت شود، همچنین هیچ آلودگی و آلایندگی محیط زیستی در فعالیت‌های نفتی  نباید وجود داشته باشد، چرا که در ذات فعالیت‌های نفتی آلایندگی وجود دارد و باید در این زمینه دقت کرد.

وی با اشاره به اینکه دستورات ایجاد فضای سبز در اطراف واحدهای نفتی صادر شده است، یادآور شد: فعالیت هایی برای بیابان‌زدایی در اطراف تاسیسات نفتی انجام شده است، که در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

زنگنه با بیان اینکه طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت به ویژه گازهای اسیدی آماک ظرف 15 روز آینده به نتیجه می‌رسد، افزود: اجرای این طرح حجم آلایندگی در اهواز را کاهش می دهد، که جمع آوری این گازها ضروری بوده و اجرای آن طول کشیده است.

وی ادامه داد: مردم مناطق نفت‌خیز انتظار دارند، که با توجه به اینکه دولت از این مناطق نفت استخراج می کند، سهم بیشتری به مناطق نفت خیز اختصاص دهد، بنابراین اختصاص سهم بیشتری از منابع نفتی به خوزستان و به مناطق نفت خیز و گازخیز الزام است.

زنگنه افزود: سال آینده حدود 400 میلیارد تومان مالچ رایگان به وزارت جهاد کشاورزی داده می‌شود، که در ردیف قیر رایگان است.

وزیر نفت اظهار کرد: اخیرا از رئیس‌جمهور اجازه گرفته شده که در مناطقی که وزارت نفت طرح‌هایی اجرا می کند، 2 تا 3 درصد از منابع طرح‌ها پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه صرف بهبود شرایط زندگی مردم اطراف محیط‌های فعالیت وزارت نفت شود.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته اصل بر این بود که برای فعالیت نفتی زیر پا خشک باشد، افزود: این امر از لحاظ اقتصادی برای وزارت نفت خوب است، اما از لحاظ زیست محیطی به کشور آسیب می رساند، لذا در دولت گذشته  دستور داده شد، که هور هویزه که فعالیت میدان آزادگان در آن انجام می شد، خشک شود و بنده دستور توقف این اقدام را دادم.

وزیر نفت با بیان اینکه بحران اخیر به صورت مستقیم در حوزه وظایف وزارت نفت نیست، تصریح کرد: بیشتر مشکلات در حوزه برق و گاز بوده است،البته قطعی برق بر میزان تولید نفت تاثیراتی گذاشته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
1
7
چند درصد به کشورهای نور چشم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
1
17
در طول ۸ سال حکومت ننگین و سیاه احمدی نژاد و یارانش ، نه تنها هور الهویزه ، که اقتصاد را هم خشکاندند . اخلاق را هم خشکاندند ، فرهنگ را هم خشکاندند . بلایی نبود که مزدوران و نفوذیهای دشمن ، بر سر ایران و ایرانی نیاورند . نه تنها مشکلات فعلی خوزستان ، که مشکلات فعلی همه ایران ، نتیجه تخریب های عمدی دولت احمدی نژاد است .
ملت متدین و انقلابی ایران اسلامی بیدار شده اند و اجازه نمیدهند بار دیگر بلایی چون بلای احمدی نژاد بر سر کشور نازل شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
اگر این تهمت ها حقیقت دارد بانیان آن باید محاکمه شوند اگر حقیقت ندارد تهمت زنندگان محاکمه شوند چون هیچ اتفاقی نمی افتد نتیجه اینکه ملت سر کارند
ح سلیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
2
با سلام
خواهشا دیگه حرف از دولت های قبلی نزنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
2 درصد شاید کم به نظر بیاید ولی 2 درصد پول نفت خیلی زیاد است. خوشحالم که به جلگه خوزستان چنین بودجه ای تعلق می گیرد. نه به خاطر اینکه نفت خیز است بلکه به خاطر اینکه این جلگه پتانسیل این را دارد که با سرمایه گذاری درست به وسیله طبیعت زیبایش جذب گردشگر کند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین