کد خبر: ۴۲۹۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

اعتراض سایت حامی سعیدجلیلی به حضور محسن رضایی در بین نامزدهای انتخاباتی اصولگرایان

"شاید این حرف رضایی چندان بی‌مبنا و غیر‌ممکن هم نباشد. چرا که عدم حضور رضایی در هیئت موسس می‌تواند زمینه را برای معرفی او تسهیل کند و از سوی دیگر حضور در مقام نماینده این جریان برای دیدار با علامه مصباح یزدی نیز راه جدیدی برای او فراهم کرده است. با این وجود سوالی که باقی می‌ماند این است که نیروهای مردمی انقلاب‌ چه نسبتی با مرد همیشه نامزد انتخابات دارد؟ "
آفتاب‌‌نیوز :
سایت رجانیوز، حامی سعید جلیلی، در گزارش با عنوان "یک شب مانده به اولین اجلاس عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، احتمال معرفی محسن رضایی به عنوان نامزد نهایی قوت گرفت / ماجرای دیدار رضایی با علامه مصباح" نوشته است: در شرایطی که هنوز اولین جلسه مجمع عمومی جبهه تازه تاسیس موسوم به نیروهای مردمی انقلاب تشکیل نشده، محسن رضایی از احتمال معرفی شدنش به عنوان گزینه نهایی این جریان سخن می گوید. شخصیتی که تا چند ماه قبل با قطعیت از عدم حضور خود در انتخابات سخن می گفت، اما یک شب مانده به جلسه مجمع عمومی می گوید:«ردکردن چنین تقاضایی برای من سخت است».

به گزارش آفتاب‌‌‌نیوز؛ این سایت نوشته است: نمایشگاه تازه تاسیس شهرداری تهران، میزبان اولین جلسه عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب است... اگرچه دستجردی در نشست خبری خود اسامی این 50 نامزد پیشنهادی را مطرح نکرد، اما محسن رضایی سخنانی را بیان کرد که به نظر می رسد او یکی از افرادی است که دراین لیست قرار گرفته است. چهره همیشه در صحنه انتخابات که بعد از شکست در انتخابات سال 92 اعلام کرده بود که دیگر در انتخابات ها شرکت نمی کند، اما بلافاصله بعد از اعلام موجودیت این جبهه آستین ها را بالا زد و به میان گود انتخابات پا گذاشت. از سوی جبهه تازه تاسیس جمنا وظایف مهمی به او محول شد تا به این شکل در این مدت به یکی از اثر گذارترین افراد در شکل گیری این جریان شناخته شود.
 
محسن رضایی اگرچه از روز اول در جمع اعضای موسس این جریان حضور نداشت اما نام او بلافاصله در میان حامیان جمنا اعلام شد. شخصیتی که اگرچه بعد از سه دوره شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و داشتن کارنامه‌ای با یک انصراف و دو شکست، تصمیم گرفته بود که دیگر عطای انتخابات را به لقای آن ببخشد و در روزهای اخیر لباس سبز پاسداری را به کت و شلوار سیاسمتداری ترجیح دهد، اما بار دیگر با به راه افتادن سازوکاری که سابقا نمونه‌های مشابه آن تجربه شده بود، هوای شرکت در انتخابات به سرش افتاده است و از این سخن می‌گوید که نمی‌تواند تقاضای شرکت در انتخابات را نپذیرد.
 
رضایی در روزهای بعد از شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب، به عنوان نماینده این جریان به دیدار آیت الله مصباح یزدی رفت تا بتواند با داشتن حمایت علامه مصباح جایگاه جبهه را تثبیت و حمایت های بیشتری را برای این جریان کسب کند. دیداری که علاوه بر این که می توانست برای جبهه مردمی نیروهای انقلاب ثمراتی به دنبال داشته باشد، اما قطعا پتانسیل ایجاد  ظرفیت های جدید برای رضایی را نیز داشت.
 
محسن رضایی بعد از این که به طور قطعی اعلام کرده بود که در انتخابات سال آینده حضور نخواهم داشت، برای تغییر نظر خود مسیر سختی را باید طی می‌کرد تا بتواند حرف قبلی خود را اصلاح کند، حضور در جایگاه نمایندگی جبهه‌ای تازه تاسیس می‌توانست مسیر را برای تغییر موضع تسهیل کند؛ همین هم شد. حالا محسن رضایی شخصیتی است که در کنار گزینه‌هایی نظیر میرسلیم که این روزها برای انتخابات اعلام نامزدی کرده است، به دیدار آیت الله مصباح یزدی رفته است. هرچند که این بار به عنوان نامزد نبوده است، اما این میتواند راه پیش رو را برای او راحت کند.
 
به هر حال، یک شب مانده به برگزاری اولین جلسه مجمع عمومی جریان موسوم به جبهه مردمی نیروهای انقلاب محسن رضایی سخنان جدیدی را بر زبان جاری ساخته است. رضایی که تا پیش از این با جزمیت از عدم شرکت در انتخابات این دوره سخن می گفت، اما حالا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به شما تکلیف کند چه تصمیمی می گیرید اگرچه می گوید که تاکنون نظرم تغییری نکرده است، اما بر این نیز تاکید دارد که  «به تکلیف نیروهای انقلاب احترام می گذارم» و «ردکردن چنین تقاضایی برای من سخت است».محسن رضایی در ادامه اگرچه امیدوار است که فرد دیگری از نیروهای انقلاب این تکلیف را بر عهده بگیرند، اما می گوید: «اگر به من تکلیف کردند، درباره آن فکر خواهم کرد».
 
این سایت افزوده است: اگرچه جمنا تاکنون از نامزد نهایی خود سخنی  به میان نیاورده است و مدعی است که در یک جریان مردمی از بالا به پایین افراد معرفی نمی شوند که مردم مجبور به پذیرش آن باشند، بلکه جریان مردمی از پایین به بالا است، انتخاب گزینه انتخابات نیز به مجامع استانی و مجمع ملی موکول خواهد شد، اما حالا می توان نگاه دقیق تری به این جریان داشت.
 
محسن رضایی حالا  از این سخن می‌گوید که اگر به عنوان نماینده جریان انقلابی معرفی شود نمی‌تواند این درخواست را نادیده بگیرد! شاید این حرف رضایی چندان بی‌مبنا و غیر‌ممکن هم نباشد. چرا که عدم حضور رضایی در هیئت موسس می‌تواند زمینه را برای معرفی او تسهیل کند  و از سوی دیگر حضور در مقام نماینده این جریان برای دیدار با علامه مصباح یزدی نیز راه جدیدی برای او  فراهم کرده است. با این وجود سوالی که باقی می‌ماند این است که نیروهای مردمی انقلاب  چه نسبتی با مرد همیشه نامزد انتخابات دارد؟ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین