کد خبر: ۴۲۹۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

قدرتمندترین خودروهای آفرودی در بازار جهانی را بشناسید+عکس

یکی از مشهورترین کمپانی‌هایی که سال‌هاست خودروهای مخصوص آفرودی باکیفیتی تولید می‌کند کمپانی جیپ است.
آفتاب‌‌نیوز :
از زمانی که ورزش آفرود میان جوانان در سراسر دنیا به یک اپیدمی تبدیل شد، کمپانی‌های خودروسازی نیز برای رفع نیازهای آفرود بازان در مسیرهای آفرود رقابت شدیدی باهم پیدا کردند. ازاین‌رو هرساله شاهد خودروهای عجیب‌وغریب‌تر با توانایی‌های بالاتر هستیم که قدرت و عملکرد آن‌ها برای عبور از هیچ مسیری محدودیت ندارد. 

یکی از مشهورترین کمپانی‌هایی که سال‌هاست خودروهای مخصوص آفرودی باکیفیتی تولید می‌کند کمپانی جیپ است. این کمپانی از زمان جنگ جهانی فعالیت خود را برای تولید خودروهایی که توانایی عبور از مسیرهای سخت جنگی را داشته باشد آغاز کرد. این کمپانی اکنون نیز به‌گونه‌ای شهرت دارد که خریدوفروش خودروهای جیپ هرسال بالاترین آمارها را به خود اختصاص می‌دهند.

در کنار این کمپانی خودروسازی‌های دیگر نیز که اکثراً خودروهای شهری تولید می‌کنند، نمونه‌هایی از خودروهای آفرودی را برای رقابت در این بازار داغ تولید کرده‌اند که برخی از آن‌ها را می‌توان در لیست قدرتمندترین خودروهای آفرود دنیا مشاهده کرد. جدا از خودروهای غول‌آسایی مانند رضوانی تانک که به‌صورت محدود برای آفرود های بسیار خاص تولید می‌شود، لیستی از بهترین خودروهای آفرود در جهان که هرساله بسیاری از آفرود بازان را در مسیرهای سخت آفرودی همراهی می‌کنند را در ادامه این لیست معرفی خواهیم کرد.
 
1. جیپ رانگلر روبیکان

قدرتمندترین خودروهای آفرودی در بازار جهانی را بشناسید+عکس

این خودرو 4 در 4 که از سال‌ها پیش زندگی خود را در مسیرهای گل‌آلود و پرفرازونشیب مرزهای جنگی آغاز کرده است، اکنون به یکی از قدرتمندترین آفرود های جهان تبدیل شده است. خریدوفروش جیپ رانگلر در جهان به گونه‌ای است که از نمونه‌های اولیه آن تا جدیدترین نسخه آن نیز هنوز در بازار خودروهای آفرودی یافت می‌شوند. جیپ رانگلر پس از 10 سال در سال 2018 توسط کمپانی جیپ دوباره ساخته شد تا مرزهای آفرود را جابه‌جا کند.
 
2. فورد F15 راپتور

قدرتمندترین خودروهای آفرودی در بازار جهانی را بشناسید+عکس

فورد F15 راپتور یک پیکاپ باقابلیت‌های آفرودی بسیار بالاست. اکثر خودروهای آفرودی به دلیل ویژگی‌های متفاوتی که نسبت به خودروهای عادی دارند معمولاً هندلینگ و سیستم تعلیق خشکی دارند. اما این خودرو طوری طراحی‌شده تا باوجود قابلیت‌های آفرودی که دارد سیستم تعلیق نرم‌تر و رانندگی بهتری را در اختیار آفرود بازان قرار دهد. فورد F15 راپتور با قفل دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. این خودرو بیشتر برای آفرود های صحرا نوردی و سنگ‌نوردی طراحی شده است.
 
3. شورلت کلرادو ZR2

قدرتمندترین خودروهای آفرودی در بازار جهانی را بشناسید+عکس

تا سال‌های قبل این پیکاپ شورلت منحصراً برای مسیرهای آفرودی ساخته می‌شد. اما در نسخه جدید این خودرو شورلت این نوید را به آفرود سواران می‌دهد که شورلت کلرادو ZR2 برای رانندگی‌های روزانه در شهر نیز تجربه رانندگی خوبی را ارائه می‌دهد. این خودرو باقابلیت قفل دیفرانسیل جلو و عقب طراحی‌شده است تا برای هر نوع مسیری مناسب باشد. سیستم تعلیق آن نیز از نوع Multimatic می‌باشد که در مدل کامارو نیز از آن استفاده شده است.

4. RAM 1500 Rebel

قدرتمندترین خودروهای آفرودی در بازار جهانی را بشناسید+عکس

RAM POWER WAGON یکی از کهنه سربازهای آفرودی است که در سال 2005 قبل از بسیاری از مدل‌های مشهور به بازار معرفی شد. این خودرو بیش از 14 اینچ از سطح زمین فاصله دارد. مدل Rebel یک پکیج کامل از توانایی‌های آفرودی در قالب یک کامیون است. برند RAM این خودرو را برای سال 2019 با طراحی بسیار قدرتمندتری وارد بازار کرده است. این برند کامیون سازی سال‌هاست که درزمینه ساخت خودروهای آفرودی فعالیت دارد. شهرت این کمپانی نیز به خاطر توانایی‌های بالای محصولات آفرودی آن است.
 
5. لندرور دیفندر/ لندرور دیسکاوری

قدرتمندترین خودروهای آفرودی در بازار جهانی را بشناسید+عکس

به گفته کمپانی جگوار و لندرور که سازنده این خودرو است، در حال حاضر لندرور دیسکاوری زمخت‌ترین و سرسخت‌ترین خودروی لندرور محسوب می‌شود. این خودرو در بین آفرود بازان بانام لندرور دیفندر معروف است. لندرور دیفندر به دلیل قیمت بالایی که دارد جزو خودروهای لوکس آفرودی محسوب می‌شود. این خودرو تا قدر است تا 33 اینچ در آب فرو رود. بنابراین به نظر نمی‌رسد هیچ مانعی بتواند لندرور دیفندر را از حرکت خود متوقف کند.
 
6. مرسدس بنز G کلاس

مرسدس بنز G کلاس که بانام G واگن نیز شناخته می‌شود با تنظیمات مختلف دیفرانسیل در نسخه جدید ارائه شده است. علاوه بر این حالت‌های مختلف رانندگی این خودرو نیز قابلیت‌ها و توانایی‌های بسیار انعطاف‌پذیری را به این خودرو داده است. در بین مدل‌های بنز G کلاس بهترین مدل بنز G550 4 در 4 می‌باشد که 17 اینچ از زمین فاصله دارد و برای هر نوع مسیر آفرودی مناسب است.

قدرتمندترین خودروهای آفرودی در بازار جهانی را بشناسید+عکس

منبع: ویرلن
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین