کد خبر: ۴۲۹۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم پزشکی:

40 درصد از دانشگاه علوم پزشکی کشور فضای ورزشی ندارند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی گفت: 40 درصد از دانشگاه های علوم پزشکی کشور فضای ورزشی ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا فراهانی در نشست خبری  در ساری اظهار داشت : هم اکنون در حدود ۴۰ درصد دانشگاههای علوم پزشکی کشور شامل ۲۵ دانشگاه فضاهای ورزشی ندارند.

وی افزود : بسته ایجاد فضاهای ورزشی کامل در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مورد نظر قرار گرفته است .

معاون وزیر بهداشت ، درمان و علوم پزشکی گفت: امسال فضاهای ورزشی در هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور با پیشرفت فیزیکی به بهره برداری می رسد .


به گزارش ایلنا  وی با تاکید بر کمبود و نبود منابع مالی دولت ، افزود: با وجود این مسائل برای اجرای طرح های نیمه تمام ورزشی کار دشوارتر می شود .

فراهانی تصریح کرد:با توجه به کمبود امکانات ورزشی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور برخی دانشگاهها همچون اصفهان از لحاظ فضاهای ورزشی استاندارد برخوردار است .

براساس اعلام معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی سرانه فضای ورزشی روباز هر دانشجو یک و هفت دهم متر و نیم متر سرانه فضای ورزشی سرپوشیده است .

وی افزود:تا رسیدن به سرانه استاندارد فضای روباز  ۲ و نیم متر و یک متر سرپوشیده باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد .

فراهانی سرانه فعلی فضاهای ورزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور را قابل قبول ندانست .

وی با اشاره به وجود بیش از 60 دانشگاه علوم پزشکی کشور گفت:برای همه این دانشگاهها امکانات ورزشی فراهم می شود

معاون وزیر بهداشت ، درمان و علوم پزشکی با اشاره به اینکه تا ۲۰ سال قبل تنها ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود داشت ، گفت: با وجود افزایش تعداد دانشگاهها به ۶۰ دانشگاه و ساخت این مراکز ایجاد امکانات ورزشی آنچنان توجهی نشده است .

فراهانی ادامه داد : در برنامه ریزی آتی این روند اصلاح می شود تا همگام با افزایش تعداد دانشگاهها امکانات ورزشی هم توسعه یابد .

۲۰۰ هزار دانشجو در بیش از ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور تحصیل می کنند .

رقابتهای دومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر کشور با حضور حدود ۸۰۰ دانشجو از ۵۱ دانشگاه کشور از امروز آغاز شد و تا سه شنبه دهم اسفند ادامه دارد .

قابل ذکر است این دانشجویان در ۱۵ رشته ورزشی با هم رقابت می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین