کد خبر: ۴۲۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۳:۵۷

سناریوی آقا و خانم اسمیت دزدی است

آفتاب‌‌نیوز : گاوین بیشاپ مدعی شد موضوع فیلم "آقا و خام اسمیت" در واقع بسیار شبیه کتابی است که وی در سال 1997 با عنوان "زندگی پنهان آقا و خانم اسمیت" برای کودکان مدرسه‌ای نوشت. بیشاپ نویسنده کتاب‌های کودکان است و در کتاب او آقا و خانم اسمیت جاسوس هستند، در حالی که در فیلم این دو زن و شوهر قاتل‌اند.
نویسنده نیوزیلندی اولین بار در سفری به لس آنجلس متوجه شباهت‌های کتاب خود با فیلم "آقا و خانم اسمیت" شد و حالا می‌گوید شباهت‌ها به قدری فراوان است که احتمال تصادفی بودن ماجرا را از بین می‌برد. گرچه در کتاب او زوج اصلی داستان در نهایت با هم درگیر نمی‌شوند، اما در فیلم این اتفاق می‌افتد. 

بیشاپ در مصاحبه با نشنال رادیو نیوزیلند گفت: "در کتاب من زن و شوهر ماجرا تا آخر از زندگی پنهان و مرموز هم آگاه نمی‌شوند."

خالق کتاب "زندگی پنهان آقا و خانم اسمیت" در ادامه این مصاحبه افزود: "شخصیت‌های فیلم "آقا و خانم اسمیت" که هر دو هم قاتل هستند، بسیار بسیار به دو قهرمان اصلی داستان من شباهت دارند. این واقعیت که کتاب من توسط انتشارات مگراو هیل ایالات متحده منتشر شده و در اختیار هزاران دانش‌آموز قرار داشته، این ظن را تقویت می‌کند که فیلمنامه‌نویسان هالیوودی فیلم به آن برخورده و ایده را از روی کتاب برداشته‌اند."

جالب اینجاست که بیشاپ به دلیل نداشتن تمکن مالی قادر به شکایت به دادگاه نیست، اما دوست دارد یک وکیل این پرونده را پیگیری کند. رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند مدیران استودیو فوکس قرن بیستم در حال بررسی نقض قانون کپی‌رایت کتاب بیشاپ هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین