کد خبر: ۴۳۰۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

توقیف کشتی آمریکایی با حکم دستگاه قضایی ایران

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت :اقتدار امروز نیروی دریایی ارتش و سپاه موجب شده تا بتوانیم از حقوق خودمان در اعمال حق حاکمیت خویش مقتدرانه دفاع کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
 امیر دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی که با حضور سعید‌نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و در محل بندر شهید رجایی در استان هرمزگان برگزار شد،گفت: اقتدار امروز نیروی دریایی ارتش و سپاه موجب شده تا بتوانیم از حقوق خودمان در اعمال حق حاکمیت خویش مقتدرانه دفاع کنیم. 
 
سردار فدوی افزود: در سال 94 با حکم دستگاه قضایی کشورمان، دو بار کشتی‌هایی را توقیف کردیم که اولین کشتی آمریکایی بود و کشتی دیگر که به یکی از سکوی های پارس جنوبی اصابت کرده بود را در حالی که در تلاش برای فرار کردن از خلیج فارس بود را متوقف کردیم و 280 میلیون دلار خسارت وارد شده را اخذ و آن سکو نیز در حال بازسازی است. 
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: مهم نیست کشتی متعلق به کجا و با مالکیت چه کسی باشد، اگر خطایی در داخل محدوده آب های دریایی جمهوری اسلامی صورت گیرد، می‌توانیم با قدرت اعمال حاکمیت انجام دهیم، بدون اینکه هیچ نگرانی از ناوها و تجهیزات آن کشور و یا کشورهای هم‌پیمان آن در منطقه داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین