آفتابنیوز : جام جم نوشت: حالا که همهچیز دیجیتال و آنلاین شده، کارهایی مثل ایستادن در چهارراهها و فروش تابلو و علنی مواد هم در حال از مد افتادن است و هرچه سطح اجتماعی مشتریها بالاتر میرود و نوع مواد مصرفی گرانتر میشود، معامله چهره به چهره میان مشتری و ساقی نیز کمتر و کمتر میشود.
از سوی دیگر، موادفروشان بیمحابا تا در خانه مردم میآیند و همچون یک پیک رستوران، مواد را دست مشتری میدهند، انگار که یک پیتزا، مرغ سوخاری یا ساندویچ سفارش داده است.
همچنین سایتهای اینترنتی فروشنده مواد، از یک سو فیلتر میشوند و از سوی دیگر خلق میشوند؛ البته رصدهای دائمی و فیلترشدنهای همیشگی، این سایتها را محتاطتر از قبل کرده و خلاقیت گردانندگانش را در فروشِ رمزی مواد بالا برده، آنقدر که فقط باید حرفهای باشی تا پستهای مخصوص فروش مواد در این سایتها را بفهمی.
در سایت «د» نوشتهاند «۳۰ گاری فضایی»، بعد هم اضافه کردهاند «شکستنی»؛ دو اصطلاح گنگ که بعد از تماس معلوم شد اولی مربوط به فروش حشیش است و دومی مربوط به شیشه.