کد خبر: ۴۳۰۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

نشان شوالیه فرانسه به استاد خوش نویسی ایران اهدا شد

نشان ملی فرانسه یا شوالیه، شب گذشته در سفارت فرانسه در تهران به غلامحسین امیرخانی استاد خوشنویسی ایران داده شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، نشان شوالیه، نشان هنر و ادب و نشان افسر، نشان ‌ها و مدال ‌هایی هستند که دولت فرانسه در مقاطع مختلف زمانی به اهالی فرهنگ و هنر یا فعالین سیاسی اهدا می‌ کند.

غلامحسین امیرخانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: شب گذشته در سفارت فرانسه این نشان به من اهدا شد.

وی ادامه داد: دولت فرانسه تعریفی برای اهدای نشان شوالیه دارد و کسانی که مطابق آیین نامه و از لحاظ خدمات فرهنگی و هنری براساس قواعد مورد نظرشان در جامعه تاثیرگذار باشند به این مهم دست پیدا می کنند.

وی افزود: آنها می گویند مردم دیگر از نقاط مختلف دنیا در زمینه های علمی روی کره زمین را مانند هم می بینیم و تفاوتی بین ما وجود ندارد.

نشان شوالیه هر ساله به حدود 200 نفر اهدا می شود و تاکنون به شخصیت ‌های علمی، فرهنگی و هنری کشورمان داده شده است.

نشان هنر و ادب درجه فرمانده هر ساله به حدود 20 نفر، نشان افسر به حدود 60 نفر از سراسر جهان توسط دولت فرانسه اهدا می شود.

تا کنون شهرام ناظری، محمدرضا شجریان، رضا سیدحسینی، محمدعلی سپانلو، عباس کیارستمی، لیلا حاتمی، پری صابری، لیلی گلستان، جلال ستاری، داریوش مهرجویی، کامبیز درمبخش، محمود دولت ‌آبادی و غلامحسین امیرخانی نشان شوالیه فرانسه را بر سینه آویخته ‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
1
با در نظر گرفتن این برداشت که تمام رفتارهای کشورهای اروپایی در راستای منافع خودشان است و نه دیگران، چرا هنرمندان ایرانی‌ احتیاج به مقبول واقع شدن به وسیله دولت فرانسه‌ را دارند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین