کد خبر: ۴۳۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

ابتکار: درباره ریزگردها پاسخ های امیدوارکننده از عراق شنیدیم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست جلسه دو جانبه با مسوولان عراقی درمورد ریزگردها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پاسخ های مثبتی در زمینه بحران ریزگردها از سوی عراق شنیده ایم که امیدوارکننده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران افزود: تلاش داریم تا با تعامل بیشتر به موضوع تثبیت خاک و بحران ریزگردها کمک کنیم.
وی همچنین درمورد سفر رییس جمهوری به استان خوزستان اظهارداشت: در سفری که به همراه رییس جمهوری به استان خوزستان انجام شد بازدیدی از اجرای عملیات کاشت نهال و تثبیت خاک و بخش سیلاب در اهواز بخش هندیجان انجام شد و رییس جمهوری از نزدیک اقدامات انجام شده وعملیات اجرایی را بازدید کردند .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: کانون های فوق بحران استان خوزستان با مطالعات صورت گرفته شناسایی شده است و امیدواریم اقدامات انجام شده و در حال انجام نسبت به کاهش بحران ها اثرگذار باشد.

ابتکار به آغاز پیگیری های بین المللی در زمینه ریزگردهای استان خوزستان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته ازمعاون دبیر کل سازمان ملل دعوت کردیم تا در تهران جلسه ای داشته باشیم که از محورهای این جلسه مقابله با گردوغبار و طرح های کانون های غرب آسیا بخصوص در مورد کشورهای عراق و عربستان بود که سازمان ملل سازو کارهای منطقه ای و بین المللی را در این زمینه دنبال می کند .

وی افزود: اجلاس جهانی در موضوع گردو غبار و همکاری های منطقه ای سال آینده در تهران برگزار خواهد شد و موضوعات بحران های گردو غبار را از طریق منطقه ای و بین المللی پیگیر هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین