کد خبر: ۴۳۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۶

امریکا نگران افزایش نقش روسیه در منطقه

آفتاب‌‌نیوز :

مک کلان سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر گفت: بوش و پوتین در مورد ادامه مذاکرات روسیه با ایران در مورد تهدیدهایی که برنامه هسته ای ایران به دنبال دارد گفت و گو کردند.
سرویس مطبوعاتی کرملین نیز اعلام کرد که بوش و پوتین در مورد ادامه همکاری در مساله ( ایران) و سایر موضوعات مهم در نظام بین الملل به توافق رسیده اند. روزنامه واشنگتن پست با اشاره به توافق بوش و پوتین در مورد همکاری در زمینه موضوعات مهم بین المللی نوشت: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه وارد واشنگتن می شود تا با جرج بوش، وزیر امور خارجه و مقامات دیگر امریکایی گفت و گو کند.
سفر لاوروف پس از آن صورت می گیرد که مقامات امریکایی انتقاداتی را نسبت به صلاحیت های دمکراتیک روسیه و اعمال فشار سیاسی و اقتصادی مسکو بر برخی از جمهوری های شوروی سابق نظیر اوکراین کرده اند.
چند روز گذشته حضور مذاکره کنندگان ایرانی و خالد مشعل دبیر کل حزب حماس در مسکو، باعث شد توجهات به نقش روسیه در منطقه افزایش پیدا کند.
روسیه سعی دارد ایران را به پذیرش غنی سازی مشترک در خاک این کشور متقاعد کند. به این ترتیب گمان می رود که نگرانی های جامعه بین الملل در مورد تهدید و برنامه هسته ای ایران از بین خواهد رفت.
خالد مشعل نیز در دیدار با مقامات مسکو با اشاره به نقش روسیه در منطقه گفته است که روسیه می تواند نیروی اصلی در ایجاد ثبات در خاورمیانه باشد.
پس از حادثه 11 سپتامبر، همکاری های بوش و پوتین به خاطر نارضایتی امریکا از تعهد پوتین به برقراری دمکراسی واعمال فشار سیاسی و اقتصادی بر جمهوری های شوروی سابق رو به کاهش گذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین