کد خبر: ۴۳۰۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

بازگشایی مدارس کشمیر پس از 9 ماه تعطیلی

مدارس کشمیر که به دلیل ناآرامی و خشونت هایی که در پی کشته شدن 'برهان مظفر وانی' فرمانده گروه غیر قانونی حزب المجاهدین کشمیر در تیرماه امسال تعطیل شده بود ،روز پنجشنبه با بازگشت آرامش نسبی به این ایالت شمالی هند بازگشایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دانش آموزان کشمیری در سرینگر مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر امروز (پنجشنبه ) تحت تدابیر شدید امنیتی راهی کلاس های درس شدند.

'راجیو تراجان' رئیس اداره آموزش و پرورش ایالت جامو و کشمیر اظهار کرد این مدارس در حالی امروز بازگشایی شد که تعطیلی مدارس در مناطق کوهستانی تا دوازدهم مارس تمدید شده است.

مراکز آموزشی کشمیر درحالی امروز فعالیت خود را آغاز کرد که تعدادی از رهبران گروههای مخالف پیش از این مخالفت خود را با بازگشایی مدارس اعلام کرده بودند.

دولت محلی ایالت جامو و کشمیر نیز در ماه دسامبر سال گذشته به رغم مخالفت برخی از رهبران محلی،امتحانات سراسری را در این ایالت برگزار کرد.

دولت محلی، استقبال دانش آموزان از شرکت در امتحانات را نشانه ای از مخالفت آنها با رهبران محلی اعلام کرد.

مدارس کشمیر از هشتم جولای(19 تیر) پس از قتل برهان وانی سرکرده گروه غیر قانونی 'حزب المجاهدین' بدست نیروهای امنیتی هند و آغاز خشونت های سراسری در کشمیر،تعطیل شد.

ادامه ناآرامی ها در کشمیر باعث بسته شدن بیش از 200 مدرسه،تخریب 30 واحد آموزشی و محرومیت دو میلیون دانش آموز در این ایالت از حضور در کلاسهای درس شد.

مقامات دولتی هند، رهبران محلی جدایی طلب را به تلاش برای جلوگیری از بازگشایی مدارس کردند.

گروه تروریستی لشکر طیبه در سپتامبر سال گذشته ، 'نعیم اختر' وزیر آموزش و پرورش ایالت جامو و کشمیر را به دلیل تلاش برای بازگشایی مدارس تهدید به مرگ کرد.

به گفته مقامات دولتی هند در نا آرامی های کشمیر بیش از 90 نفر کشته و چندین هزار دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش ایرنا،کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 تاکنون بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین