کد خبر: ۴۳۰۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷

یونسی: مردم ایران اهل بیت را به عنوان تجلی باطن دین پذیرفتند

دستیار و مشاور ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با بیان این که آینده اسلام، نبوت، امامت و هدایت به وسیله حضرت فاطمه (س) ادامه یافت، گفت: حضرت زهرا (س) در کانون تمرکز امامت قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی امشب در مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) در حسینه فاطمة‌الزهرا (س)، اظهار کرد: خداوند با نازل کردن سوره کوثر یادآور شده که همه آینده متعلق به پیامبر (ص) است زیرا دشمنان پیامبر (ص) دل‌خوش به این بودند که چون پیامبر (ص) فرزند پسری ندارد، تلاش‌هایش پس از وفات بی‌نتیجه می‌ماند.

وی در ادامه افزود: با این حال حضرت زهرا (س) تنها اتصال به پیامبر است و فرزندان زهرا (س) اسلام را تعریف و حفظ کردند و آن را استمرار بخشیدند. مرحوم شریعتی در کتاب «فاطمه فاطمه است» اشاره می‌کند که عظمت حضرت زهرا (س) صرفا به خاطر  انتصاب به حضرت پیامبر (ص) نیست، حضرت زهرا (س) علاوه بر این افتخار، توسط پیامبر (ص) تربیت شد. با عنایت الهی این وجود مبارک کمال یافت و مظهر عشق، انسانیت و همه ارزش‌های الهی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آل رسول (ص) محور وحدت و هدایت جهان اسلام است و حضرت زهرا (س) هم محور آل پیامبر (ص) است. ایشان آمدند تا بگویند اسلام یک بعد ظاهری و یک بعد باطنی دارد که به بعد باطنی نیز باید همانند بعد باطنی اسلام توجه شود زیرا مسلمانان به سرعت ظاهر اسلام را پذیرفتند اما این ظاهر علیه باطن عمل کرد و اسلام به یک سری آداب و رسوم تبدیل شد. این بزرگترین انحرافی بود که رخ داد. حضرت زهرا (س)، امام علی و سایر امامان تلاش کردند تا همین بعد باطنی اسلام را به دیگران بشناسانند.

دستیار و مشاور ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با بیان این که عدالت، عقلانیت‌، آزادی، اخلاق و یکتاپرستی روح و باطن اسلام را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: نمازی که ما می‌خوانیم شرک است زیرا این نماز برای ریا و خودپسندی است در حالی که توجه به خدا با هر زبانی حتی در بستر هم عبادت محسوب می‌شود.

یونسی با اشاره به این که این ارزش‌های اسلامی و باطن نیز برای همیشه زنده است، افزود: امامان شیعه صاحبان این ارزش‌ها هستند بنابراین چون این ارزش‌ها هم همیشه زنده هستند امامان ما نیز مرده محسوب نمی‌شوند و زنده هستند البته در کنار توجه به باطن دین نباید به ظاهر دین کم‌توجهی کرد.

به گزارش ایسنا، یونسی در پایان تصریح کرد: مردم ایران همواره عاشق ارزش‌های انسانی، یکتاپرست و اخلاق‌مدار بودند. بنابراین به راحتی محتوای اسلام را پذیرفتند. عاشق حضرت فاطمه (س) و ائمه شدند. به تعبیر امام (ره) اسلام ناب را مردم ایران برگزیدند. در واقع ملت ایران، نژاد پرستی اعراب را رد و به صرف ظاهر اسلام بسنده نکرده و با جان و دل محتوای اسلام را پذیرفت و اسلام واقعی از نظر مردم ایران در امام علی، حضرت زهرا (س) و فرزندانشان تجلی پیدا کرده بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین