کد خبر: ۴۳۰۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

نخست وزیر استرالیا: تروریست های داعش را در خاورمیانه می کشیم

'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا روز جمعه برای نخستین بار رک و بی پرده اعلام کرد که این کشور در مبارزه با گروه تروریستی داعش در خاورمیانه 'تروریست ها را می کشد'.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، نخست وزیر استرالیا در آیینی به مناسبت ورود نخستین جنگنده 'اف 35' به ناوگان هوایی این کشور از 'عزم و اراده دولت فدرال برای تخریب دشمنان تروریست، به ویژه تروریست ها در عراق و سوریه' سخن گفت.
وی گفت: کار ما حفاظت از استرالیا در برابر تمام تهدیدها است. در حال حاضر همانطور که می دانید نیروی هوایی ما عامل کشتن تروریست ها در خاورمیانه است.
استرالیا صدها نیروی ویژه برای آموزش ارتش عراق به منظور مقابله با تروریست ها در پایگاه 'تاجی' در عراق مستقر کرده است.
استرالیا سپتامبر سال 2014 میلادی از ائتلاف آمریکا در برابر داعش حمایت و به آن پیوست و به طور پیوسته مشارکت نظامی خود را علیه این گروه در حملات آمریکا و دیگر کشورهای غربی افزایش داده است.
به نوشته تارنمای شبکه 'ای.بی.سی'، ترنبول در ادامه به قوانین مصوب مجلس فدرال استرالیا در سال گذشته اشاره کرد که اجازه می دهد نیروی هوایی این کشور گروه تروریستی داعش را در عراق و سوریه در هر حالتی مورد حمله هوایی قرار دهد.
وی گفت: قبل از تغییر قانون، نیروهای نظامی استرالیا تنها می توانستند تروریست ها را هنگامی که آنها به طور فعال درگیر جنگ بودند، هدف حملات خود قرار دهند.
به گفته وی، اکنون نظامیان استرالیا قادر هستند تروریست ها را زمانی که در نقش پشتیبانی، تدارکات، برنامه ریزی و تامین مالی عمل می کنند هدف حملات خود قرار دهند.
استرالیا به همراه بحرین، کانادا، فرانسه، اردن، هلند، عربستان، ترکیه، امارات و انگلیس در عملیات نظامی آمریکا در سوریه شرکت دارند.
یک گروه عملیاتی 400 نفره از استرالیا نیز مسئولیت عملیات هوایی، فرماندهی و کنترل عملیات هوایی و سوخت رسانی در حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه را برعهده دارند و با تغییر قوانین داخلی استرالیا از شهریور ماه امسال امکان مشارکت بیشتر نیروهای نظامی این کشور در عراق و سوریه به وجود آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین