کد خبر: ۴۳۰۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

سفر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به آفریقا

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه دیدار دوره ای از مرکز شدیدترین بحران انسانی قاره آفریقا را در حالی آغاز کردند که میلیون ها تن به علت شورش بوکوحرام در نیجریه و منطقه دریاچه چاد با گرسنگی و قحطی روبه رو هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک مساله مطرح در این بحران، موضع ایالات متحده، کمک دهنده عمده جهان است که در نشست بین المللی اسلو که توسط سازمان ملل متحده برگزار شد، وعده اختصاص هیچ بودجه ای را برای بحران نیجریه نداده است.
مقاهای رسمی آمریکا گفته اند که دولت ترامپ قصد دارد بودجه های دیپلماتیک و کمک های خارجی را به میزان 37 درصد به منظور افزایش هزینه های نظامی کاهش دهد.
در حالی که سازمان ملل متحد درخواست یک کمک 4 میلیارد دلاری برای بحران نیجریه، سودان جنوبی، سومالی و یمن داده است، میزان تعهد واشنگتن در این باره مشخص نیست. 
اعضای شورای امنیت روز جمعه برای ملاقات با مقام های بلندپایه کامرون و دیدار با نیروهای چند ملیتی که با عناصر تندروی بوکوحرام مبارزه می کنند، به این کشور سفر کردند.
اعضای شورای امنیت قصد دارند سپس به چاد و نیجر و نیجریه رفته و از اردوگاه آوارگان شورش بوکوحرام دیدار کنند. 

به گزارش آسوشیتدپرس از یائونده در کامرون، شورش هفت ساله بوکوحرام در نیجریه که بیش از 20 هزار قربانی و 2 میلیون و 600 هزار بی خانمان و آواره برجاگذاشته، اخیرا به کشورهای همسایه نیز گسترش یافته است.
رئیس نهاد کمک های انسانی سازمان ملل متحد در کنفرانس اسلو گفت: 14 کشور قول کمکی به میزان 672 میلیون دلار در سه سال آتی برای جلوگیری از گرسنگی و قحطی در چهار کشور حوزه دریاچه چاد را داده اند. 
فرانسه، ایتالیا، ژاپن و سوئد عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به ترتیب متعهد به ارایه کمک هایی به میزان 14، 31، 48 و 31 میلیون دلار شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین