کد خبر: ۴۳۱۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

درخواست کشورهای عربی خلیج فارس از اتحادیه اروپا

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از بیم حوادث تروریستی و خرابکارانه درسطح منطقه و جهت انجام هماهنگی های لازم، در نشستی مشترک با طرف های اروپایی خواستار استفاده از تجربیات آنها برای مقابله با خطرات گروه داعش شدند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش نشریه الرای کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با حضور درنشست بین المللی ' مبارزه با تروریسم درفضای سایبری' به میزبانی بروکسل و انجام مذاکرات دوجانبه خواستار استفاده از تجربیات سازمان مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا و همچنین شورای اروپا در زمینه مقابله با تروریست ها وهمچنین تقویت و افزایش همکاری ها شدند.

به گزارش ایرنا، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین در نشستی مشترک به میزبانی کویت آخرین تحولات را در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش بررسی می کنند.

این نشست درسطح مدیران کل سازمان امنیت و برای بررسی آخرین رخدادهای مرتبط با مبارزه علیه داعش تشکیل می شود و به گفته منابع مطلع امنیتی و با توجه به ابلاغ واشنگتن در زمینه احتمال زیاد فروپاشی گروه داعش در سال 2017، تحولات عراق و سوریه و آینده منطقه بدون داعش بررسی می گردد.

همزمان دولت کویت تدابیر گسترده ای را برای مقابله با هرگونه تهدیدات تروریستی اعمال کرده است. شرایط امنیتی خاص حکمفرما بر کویت و حضور تعداد زیادی از عناصر تروریستی داعش و النصره که تابعیت کویتی داشته و پس از حضور درعراق و سوریه اکنون به کشورشان بازگشته اند و درسطح شهر زیر نظر نیروهای امنیتی تردد می کنند٬ تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی را مضاعف کرده است.

براساس آماری که به تازگی ازسوی وزارت کشور کویت اعلام شده در حال حاضر بیش از پنجاه شهروند کویتی حامی داعش و با افکار تندرو در این کشور شناسایی شده اند و این افراد بدون آنکه دستگیر شوند تحت مراقبت نیروهای امنیتی زندگی روزمره خود را می گذرانند.

دولت کویت همچنین طرحی را در دستور کار دارد که براساس آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وسیعی میان مردم این کشور در زمینه مقابله با تروریسم و تفکرات و رویکرد های افراط گرایانه و تندرو صورت گیرد و قرار است در راستای اجرای آن وزارتخانه های دفاع و اوقاف و همچنین نهادهای امنیتی و انتظامی اقدامات لازم را صورت دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین