کد خبر: ۴۳۱۶۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

طرح ضد مهاجرتی این بار در عربستان!

یک عضو مجلس شورای عربستان گفت، بخش گسترده‌ای از "مهاجرت غیرقانونی"‌ به عربستان نه برای زیارت و یا گردشگری دینی بلکه برای "اقامت و اسکان دائم" صورت می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، صدقه فاضل، عضو مجلس شورای عربستان گفت: بخش گسترده‌ای از "مهاجرت غیرقانونی"‌ به عربستان که با راه‌ها و عذرهای مختلفی صورت می‌گیرد، نه برای زیارت و یا گردشگری بلکه برای "اقامت و اسکان دائم" انجام می‌شود و این مهاجرت‌ها از آنجا که با قوانین و مقررات عربستان و نظام‌های بین الملل مغایرت دارد، غیرقانونی است.

روزنامه الحیاة عربستان گزارش داد که مجلس شورای عربستان مصوبه‌ای را برای مبارزه با مهاجرت‌هایی که با هدف اقامت غیرقانونی به عربستان صورت می‌گیرد، مورد بررسی قرار می‌دهد تا کمیته‌ای در وزارت کشور جهت اخراج پنج میلیون فرد خارجی تشکیل شود که به صورت غیرقانونی در عربستان اقامت دارند.

صدقه فاضل که این پیشنهاد را ارائه داده است، گفت: بخش گسترده‌ای از آنها موفق شده‌اند تا برای دهه‌ها در عربستان بمانند و زاد و ولد کرده و به صورت هولناک و تعجب برانگیزی زیاد شده‌اند و می‌خواهند خود را بر کشور نه از طریق حمله و اشغالگری بلکه از طریق نفوذ و رخنه و نقض قوانین و مخفی کردن خود تحمیل کنند.

فاضل در مصاحبه با الحیاة گفت: ممکن است عربستان در بلندمدت و چه بسا با فشارهای بین المللی خود را مجبور ببیند تا آن افراد را بپذیرد و باید به این مساله توجه داشت که ماندن این گروه به هر صورتی که باشد، ابعاد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و امنیتی منفی بسیار خطرناکی دارد که این امر بر افراد ذی ربط پوشیده نیست.

وی گفت: عربستان از پنج دهه قبل مقصد و هدف مهاجرت گسترده و غیرقانونی بوده است و این افراد از آفریقا و آسیا می‌آیند و از پایین‌ترین درجه اجتماعی در کشورهایشان بوده‌اند؛ به گونه‌ای که حتی اگر سطح زندگی آنها در عربستان پایین باشد، چه بسا از سطح معیشتی‌شان در کشورهای اصلی‌شان بهتر باشد.

این مقام عربستانی خواهان ادامه حمله به مقرهای مهاجران غیرقانونی شده و گفت افراد متخلف باید از کشور بیرون رانده شوند.

فاضل گفت: نباید در کشور جز تنها تعداد کمی از این افراد باقی بمانند که کشور به آنها نیاز دارد و سایر آنها باید بیرون رانده شوند.

وی به این امر نیز اشاره کرد که ممکن است مشکلات سیاسی نیز به دلیل حضور این افراد ایجاد شود و کشورهای اصلی آنها یا جامعه بین الملل و سازمان‌های حقوق بشری ممکن است بر عربستان برای اعطای تابعیت به آنها فشار بیاورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
1
4
نباید این خبر را با علامت تعجب نوشت . این نشان دهنده دلسوزی مقامات عربستان است . حال انرا مقایسه کنید با رشد سرطانی افاغنه در ایران . هیچ کس به این فکر نمیکند که شاید همین افغانی ها روزی علیه کشور قیام کنند .این عمل عربستان نشانه درایت مسولان انهاست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
افراد متخلف باید از کشور بیرون رانده شوند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین