کد خبر: ۴۳۱۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

عکس/«نه» دانش‌آموزان به ترقه‌بازی

بسیاری از مردم با خود عهد بسته‌اند که امسال به پاس حرمت شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو در چهارشنبه‌سوری از مواد محترقه استفاده نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش سلامت نیوز به نمقل از همشهری آنلاین،در اين بين دانش‌آموزان پيشاهنگ هستند و در بيشتر مدارس كشور كمپين‌هاي «نه به مواد محترقه» تشكيل شده است.اين كار معمولا با امضاي طومار و نصب پارچه نوشته‌ها در نزديكي مدارس يا ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني انجام مي‌شود.

آموزش و پرورش به واسطه حضور حدود 13ميليون و 500دانش‌آموز در مدارس وظيفه خطيري بر عهده دارد. معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش دراين باره به همشهري گفت:«ما از تشكيل كمپين‌هاي دانش‌آموزي در مدارس براي استفاده نكردن از مواد محترقه در روزهاي پاياني سال به‌ويژه شب چهارشنبه‌سوري حمايت مي‌كنيم.»

مهدي فيض با بيان اينكه در مدارس نيز معاونان پرورشي به دانش‌آموزان توضيح مي‌دهند تا سطح آگاهي آنها در اين زمينه بيشتر شود، افزود: «با توجه به حادثه تلخ ساختمان پلاسكو امسال توقع اين است كه همكاري و همدلي بيشتري با آتش‌نشانان داشته باشند تا چهارشنبه‌بدون خطري را تجربه كنيم.»

منصوره مهدوي، مشاور يكي از دبيرستان‌هاي دخترانه نيز با بيان اينكه مشاهدات‌شان نشان مي‌دهد امسال بسياري از دبيرستاني‌ها تصميم گرفته‌اند به اين نهضت بپيوندند، مي‌گويد: «اين كاريعني دانش‌آموزان تمرين كنند زير آوار خشونت و آتش بي‌دردي و بي‌مسئوليتي نمانيم. در حقيقت يك جور «نه گفتن» به خشونت هم هست. عكس سلفي چهارشنبه سوري دانش‌آموزان نه با ترقه و آتش بلكه با تصاوير آتش‌نشانان شهيد شهر خواهد بود.»

آموزش‌وپرورش هر سال بخشنامه‌اي را براي ترويج فرهنگ ايمني و كاهش حوادث چهارشنبه آخرسال به مدارس ارسال مي‌كند. امسال نيز اين بخشنامه از سوي معاون سلامت اين وزارتخانه به مدارس ارسال و در آن بر آگاه‌سازي و اطلاع‌رساني پيام‌هاي مرتبط با موضوع با استفاده از ظرفيت استاني تأكيد شده است. همچنين قرار است بخشي از مراسم صبحگاه به موضوع حوادث و چهارشنبه آخر سال با دعوت از كارشناسان هلال احمر، آتش‌نشاني و اورژانس براي آگاه‌سازي دانش‌آموزان اختصاص يابد.

هشدار پليس

همزمان پليس نيز هشدار داد با هنجارشكنان چهارشنبه‌سوري برخورد قاطع كرده و اين افراد در صورت دستگيري تا پايان تعطيلات نوروزي بازداشت مي‌شوند. همچنين خودروهايي كه در اين روز براي شهروندان ايجاد مزاحمت كنند تا بعد از تعطيلات نوروز توقيف خواهند ماند. پليس از مردم خواست فعاليت افرادي را كه با فروش مواد محترقه غيراستاندارد، فضاي ناامني را در جامعه توسعه مي‌دهند از طريق تلفن 110گزارش كنند.


سلامت نیوز: عکس/«نه» دانش‌آموزان به ترقه‌بازی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
عکس کجاست؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین