آفتابنیوز : در انتخاباتي كه برگزار شد، قطبالدين صادقي با 104 راي، بهزاد فراهاني با 98 راي، فرشيد ابراهيميان با 93 راي، ناصح كامكاري با 92 راي، ديدار رزاقي با 80 راي، كمالالدين شفيعي با 77 راي، بيژن نوذري با 71 راي، عباس شادروان با 70 راي، مسعود مولوي با 65 راي انتخاب و عباس جهانگيريان با 53 راي و عليرضا دريابيگي با 45 راي و حميد ليقواني و ياسر نيكصفت به عنوان اعضاي عليالبدل، فرحناز اصغري با 46 راي و بابك والي با 38 راي به عنوان بازرس اصلي و عليالبدل انتخاب شدند.
ايرج راد، مدير عامل خانه تئاتر ضمن اشاره به تاريخچه iti در ايران، گفت: بعد از يك دوره خاص واز زمان دكتر فروغ به بعد، همواره iti در ايران، شكل دولتي داشته است در حالي كه در اساسنامه اين تشكل، اين موضوع منع شده است.
وي ادامه داد: تلاش كرديم اين مجمع همزمان با جشنواره فجر برگزار شود تا حضور هنرمندان شهرستاني را هم دراين انتخابات شاهد باشيم اما به دليل اينكه مجمع عمومي قبلي كه همزمان با اختتاميه جشنواره فجر برگزار شد، به طول انجاميد انتخابات برگزار نشد و تنها اساسنامه iti به تصويب رسيد.
راد با برشمردن شرايط كانديداتوري هيات مديره iti در ادامه تصريح كرد: كساني كه به عضو هيات مديره در ميآيند بايد بالاي 30 سال وآشنا به يكي از زبانهاي بينالمللي باشند ضمن اينكه شغل دولتي هم نداشته باشند.
در ابتداي اين مجمع تعدادي از اعضاي هيات موسس همچون مسعود دلخواه، محمدرضا خاكي، مريم معترف، منصور خلج، محمد يعقوبي اعلام كانديداتوري و بعد اعلام انصراف كردند.
ايرج راد با اظهار تاسف از افزايش انصرافها، گفت: شايد از ابتدا اشتباه كرديم كه به عنوان خانه تئاتر خواستيم اين انتخابات به كل دموكراتيك برگزار شود و بهتر بود به عنوان تنها تشكل غيردولتي، خودمان هيات مديره iti را انتخاب ميكرديم، ما صادقانه عمل كرديم اما با مشكلات فراواني روبهرو شديم.
قطبالدين صادقي هم هنگام معرفي خود به شرايط كانديداتوري هيات مديره iti اشاره كرد و گفت: ما نيازمند حضور جوانان فعال و نوآور هستيم حتي اگراين جوانان زير 30 سال با شند و به زبانهاي بينالمللي هم مسلط نباشند.
محمدرضا خاكي هم با اعلام انصراف خود از كانديداتوري، گفت: زماني تشكيلاتي مانند iti ميتواند قدرتمند باشد كه حضور موثري احساس شود.
ايرج راد هم در پاسخ به سخن عدهاي كه به حضور اندك هنرمندان تئاتر در اين انتخابات اشاره ميكردند، گفت: اگر بخواهيم طبق همين روال پيش برويم، هرگز در ايران iti نخواهيم داشت، زماني شاهد حضور گسترده هنرمندان خواهيم بود كه تشكيلات صنفي در ايران آنقدر قدرتمند شده باشد كه اين اعتمادسازي براي هنرمندان ما انجام شده باشد در حاليكه فعلا چنين نيست.