کد خبر: ۴۳۱۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

طرح ترور پادشاه عربستان خنثی شد

پلیس مالزی می گوید طرح سوء قصد به جان پادشاه عربستان که هفته گذشته به این کشور سفر کرده بود را خنثی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استریتزتایمز، «تان سری خالد ابوبکر» رئیس پلیس مالزی امروز سه شنبه اعلام کرد ۷ عضو داعش که هفته گذشته در این کشور بازداشت شدند، قصد ترور «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی را در سفر به کوالالامپور داشته اند.

وی در این باره گفت: دستگیری تروریست ها به موقع انجام شد و آنها حتی شانس نزدیک شدن به هدف را هم نداشتند.

به گفته خالد ابوبکر، ۴ نفر از افراد بازداشت شده تابعیت یمنی و دو نفر از آنها تابعیت مالزیایی دارند حال آنکه نفر هفتم تبعه کشور اندونزی است. این افراد سابقه قاچاق مواد مخدر و جعل گذرنانه را در کارنامه خود دارند.

پادشاه سعودی در تاریخ ۲۶ فوریه (۸ اسفند) برای سفری ۴ روزه عازم مالزی شد. این نخستین سفر وی به این کشور از زمان رسیدن به پادشاهی در سال ۲۰۱۵ میلادی بود.

داستان سرایی در خصوص ترور پادشاه سعودی به دست تروریست های داعش در حالی رنگ و لعاب داده می شود که ریاض خود از حامیان اصلی این گروه تروریستی است. در عین حال، خبر برنامه ریزی برای ترور پادشاه سعودی در حالی مطرح می شود که تاکنون کوچکترین جزئیاتی از افراد بازداشت شده منتشر نشده است و برخی رسانه ها با غرض ورزی تنها بر روی یمنی بودن ۴ نفر از مظنونین تمرکز می کنند تا به این ترتیب رژیم کودک کش آل سعود را از جنایاتی که از ۲ سال گذشته تاکنون در یمن مرتکب شده است، مبرا کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
arman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
0
2
بشنو و باور نکن چاقو دسته خودشو نمیبره . اینم برنامه ریزی خود صغوتیه که تو دنیا تبلیغ کنه که داعش باهاش مخالفه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین