کد خبر: ۴۳۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

وزیر صنعت درباره صادرات دارویی توضیح داد

محمدرضا نعمت زاده گفت: صادرات دارویی باید با جدیت تمام مورد توجه قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا نعمت زاده در جمع خبرنگاران در بازدید از شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده، این شرکت در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و این شرکت قابلیت تولید حدود 100 قلم دارو را دارد.

وی افزود: ماده‌ی اولیه و نهایی داروها توسط خود شرکت تولید می‌شود و محل توسعه و تحقیق این شرکت از واحدهای مهم و با سابقه در استان به شمار می‌آید. محصول اصلی تولید شده در این واحد، سرم است که بیش از 50 درصد سرم کشور از این محل تهیه می شود. برای تحقق طرح توسعه در این شرکت باید حامی و پشتیبان این طرح باشیم.

وی با اشاره به دیگر محصولات تولید شده در این شرکت داروسازی، گفت: داروهای تزریقی و آنتی بیوتیک‌ها از جمله‌ی آن‌ها هستند و امید است تا پایان سال به تولید انبوه برسد.

وی بیان کرد: طرح تبدیل شدن تبریز به قطب دارویی کشور قابل پیگیری است و با افزایش تولید و محصولات جدید این امر محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان تحت نظارت خود داروها را برای بیماران تجویز می‌کنند و تشویق به مصرف داروی ایرانی بهترین نوع حمایت از صنعت داروسازی به شمار می‌آید و باید بازار صادرات را به عنوان بازار جدید و روبه رشد به جهانیان بشناسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای کوچک تر ایران در این بازار موفق شده‌اند و امید است کشور ما نیز در این عرصه پیشقدم باشد. تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی نیز حمایت از طرح‌های صادراتی را در اولویت قرار خواهد داد و تسهیلات ارزی برای صادرکنندگان نیز در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت. در سفر یک روزه ی خود به تبریز از شرکت داروسازی دانا و همچنین شرکت ایدم نیز بازدید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین