کد خبر: ۴۳۱۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

پاسخ به یک سوال بزرگ؛ ماهی قرمز بخریم یا نخریم؟

شاید بد نباشد اگر اندکی بیشتر درباره ماهی قرمز هفت سین بدانیم، آنگاه در مورد خرید یا عدم خرید آن تصمیم بگیریم.
آفتاب‌‌نیوز :
از خرید ماهی های زینتی از دستفروشان خوداری کنیدامراله قاجاری سرپرست دفتر بهداشت و بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی فت:سازمان دامپزشکی کنترل کافی برمراکز عرضه ماهی های قرمز را برعهده داشته است و این سازمان در این ایام بیش از پیش کنترل و توجه کافی به مراکز توزیع ماهی های زینتی را دارد.

وی با اشاره به اینکه افراد باید نکات بهداشتی در نگهداری ماهی را رعایت کنند،افزود: هیچ ممنوعیتی برای خرید ماهی شب عید وجود ندارد زیرا از آنجاییکه عمر ماهی های قرمز بسیار کوتاه است انتقال بیماری نیز به مراتب کمتر می‌باشد.

سرپرست دفتر بهداشت و بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی افزود:باید حتی الامکان از دست زدن مستقیم به اینگونه ماهیان زینتی خوداری کرد.

وی تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته هیچگونه بیماری ویروسی کوئی هرپس و بیماری باکتریایی در میان آبزیان مشاهده نشده است‌.

سرپرست دفتر بهداشت و بیماری آبزیان سازمان دامپزشکی گفت: تاکنون نمونه برداری ها از چندین مرکز تولید و تکثیر این نوع مدل آبزیان زینتی در مراکز کوچک روستایی  صورت گرفته است.

 قاجاری ادامه داد: مردم باید ماهی سفره هفت سین را از مراکز معتبر که تحت نظر سازمان دامپزشکی و میادین شهرداری ها هستند، خریداری و از دستفروشان این گونه ماهی را نخرند.

وی اضافه کرد: باید برای تعویض اینگونه ماهی ها از دستکش استفاده نموده و پس از برخورد با دست با آب و صابون کامل شستشو دهید.

قاجاری یادآورشد: شهروندان پس از ایام تعطیلات ماهی های زینتی را در استخر پارک ها و منابع آبی آزاد رها کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین