این تایر با استفاده از نیرو مغناطیسی به خودرو متصل میشود و میتواند امکان
چرخش در تمام جهات را به صورت 360 درجه برای آن فراهم کند.
در سراسر سطح این تایر از حسگرهایی استفاده شده است که همانند پوست
مصنوعی میتواند سطح جاده را حس کرده و بر اساس تغییرات آن و با استفاذه از
سامانه هوش مصنوعی تعبیه شده در تایر به این تغییرات واکنش نشان بدهد برای
مثال در صورتی که بخشی از جاده مرطوب یا خیس باشد خودرو را در جهت خروج از
آن قسمت از جاده حرکت میدهد.
کمپانی گود یر اعلام کرده است که قصد دارد از این تایر برای خودروهای خودران استفاده کند. این تایر "ایگل 360 شهری" نامیده شده است.
ژان کلود کین رئیس گود یر درباره محصول جدید شرکتش گفت: برای مواجهه با
تمام اتفاقات پیشبینی نشدهای که در جادهها و در زمان رانندگی رخ میدهد
باید آمادگی لازم وجود داشته باشد و ما سعی کردهایم با استفاده از
سامانههای هوشمند یاد گیرنده و حسگرهای متعدد این توانایی را در ایگل 360
ایجاد کنیم.
وی افزود: با وجود ارتباط کامل این تایر با محیط پیرامون، وضعیت جاده و
دیگر خودروهای در حال حرکت، تایر ایگل 360 میتواند با استفاده از شبکه
عصبی یادگیرنده خود مناسبترین تصمیم را اتخاذ کند.
در صورتی که بخشی از این تایر آسیب ببیند یا سوراخ شود سامانه هوشمند آن
وضعیت چرخش را به حالتی در میآورد که کمترین فشار ممکن به نقطه آسیبدیده
وارد شود و سپس سامانه خود درمانی این تایر تلاش میکند محل آسیبدیده را
تعمیر کند.
نحوه خود درمانی این تایر به این صورت است که با استفاده از فعل و انفعالات
شیمیایی و فیزیکی یک پوشش مولکولی برای قسمت آسیب دیده ایجاد میشود.
با توجه به کروی بودن لاستیکها امکان پارک کردن و جابجایی به راحتی بیشتری
میسر است و به همین دلیل این فناوری میتواند برای جلوگیری از ایجاد
ترافیک مفید باشد.