آفتابنیوز : به گزارش دنیای اقتصاد، بهدنبال توافق هستهای و قطعی شدن حضور فولکس واگن، هر از چندگاهی خبرهایی مبنیبر حضور برخی از برندهای زیرمجموعه این شرکت در ایران از جمله سئات و اشکودا شنیده میشد. حال در شرایطی که یکسال از امضای توافق هستهای گذشته مدیران این دو برند در حاشیه نمایشگاه ژنو خبر از بررسی بازار ایران و تمایل به حضور در صنعت خودرو کشورمان دادهاند؛ بهطوری که وارنر ایچهورن، مدیر شرکت اشکودا عنوان کرده که این شرکت مشغول بررسی بازار کشورهای ایران، کرهجنوبی و سنگاپور است.
در این بین لوکا دو مئو، مدیراجرایی سئات نیز به رویترز گفته، سئات از سوی دولت اسپانیا برای بررسی فرصتها در ایران دعوت شده، اما ورود به این بازار مستلزم سرمایهگذاری بزرگ بوده و با همکاری سئات با شرکت مادر خود فولکسواگن حاصل میشود.
این دو برند که از زیرمجموعههای فولکسواگن به حساب میآیند، محصولاتی هم کلاس تولیدات فولکس واگن را با قیمتی ارزانتر روی پلتفرمهای فولکس واگن تولید میکنند. نام برخی از محصولات این دو برند که قیمت تمام شده مناسبی دارند و ممکن است در بازار ایران تولید شوند، شامل اشکودا فابیا، راپید، فابیا و اشکودا سیتیگو و محصولات سئات لئون، سئات تولدو و سئات آلتئا است.