کد خبر: ۴۳۲۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

کشف 94 درصدی قتل‌ها در همدان/کشف شبکه قاچاق کشوری

فرمانده انتظامی استان همدان اعلام کرد: امسال 94 درصد قتل‌ها کشف شده و ما بقی در دست پیگیری است.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب شنبه 21 اسفند در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه قرارگاه نوروزی امام علی(ع) در استان پس از دهه فجر تشکیل شده است و همه عملیات‌های نوروزی را هدایت می‌کند، اظهار کرد: مقابله با خرید و فروش موادمحترقه به صورت عمومی در محورهای مواصلاتی آغاز شده چرا که در سال‌های گذشته همدان تبدیل به نقطه بحران شده بود و افراد در روز چهارشنبه سوری دچار صدمات جبران‌ناپذیری می‌شدند.

وی با بیان اینکه به دنبال کاهش خسارات و خطرات چهارشنبه آخر سال هستیم، تصریح کرد: هر ساله کشفیات زیادی در زمینه موادمحترقه داریم به طوریکه در حال حاضر نیروهای پلیس بیش از 6 میلیون موادمحترقه کشف کرده‌اند.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه به دنبال انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی برای کاهش آسیب‌ها هستیم، اعلام کرد: مراجع تقلید نیز از جمله آیت‌الله مکارم‌شیرازی استفاده از موادمحترقه  و خرید و فروش آن را حرام اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال به حداقل رساندن حوادث چهارشنبه سوری هستیم اما والدین هم باید دغدغه داشته باشند و فرزندانشان را کنترل کنند، عنوان کرد: در روز چهارشنبه سوری در نقاط میدان پژوهش، بلوار بعثت و میدان بیمه تا ابتدای بلوار دره مرادبیگ محدودیت شدید ایجاد می‌شود.

وی افزود: از سپاه و بسیج هم برای کنترل چهارشنبه سوری کمک گرفتیم که نیروی انتظامی را همراهی خواهند کرد و هر موتورسوار یا خودروسواری که حرکت ناهنجاری انجام دهد، دستور به توقف وسیله نقلیه‌اش را صادر کرده و تا پایان تعطیلات نوروز در حالت توقیف باقی خواهد ماند.

با شادی مردم مخالف نیستیم

مهدیان نسب از خانواده‌ها خواست فرزندانشان را کنترل کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی با 110 تماس بگیرند، تأکید کرد: به دنبال امنیت و آرامش مردم هستیم و با شادی مردم مخالف نیستیم اما می‌خواهیم قانون رعایت شود.

وی به محدودیت ترافیکی چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: محدودیت در چهارشنبه سوری به این معنا نیست که کسانی‌که در بیمارستان‌ها کار دارند نتوانند بروند بلکه برای افرادی است که با خودروهایشان قصد دور دور زدن را دارند.

فرمانده انتظامی استان همدان اعلام کرد: در پنجشنبه و جمعه آخر سال هم برنامه داریم تا مردم به راحتی بتوانند به مزا رشهدا و درگذشتگانشان بروند.

وی شعار سال 96 را «آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی» اعلام کرد و گفت: نقش مردم هم در تحقق این شعار بسیار مهم است.

بیشترین ترددها در ایام نوروز در حوزه استان همدان است

وی با بیان اینکه بیشترین ترددها در ایام نوروز در حوزه استان همدان است، تصریح کرد: از آنجا که هم معبر و هم مقصد هستیم بنابراین پیگیری کردیم و 6 هزار نفر نیرو را در طرح نوروزی در دو شیفت به کار گرفتیم و از شبگردها، نگهبان‌ها و پلیس‌های افتخاری که صلاحیتشان تأیید شده نیز استفاده خواهیم کرد.

وی از وجود 480 گشت پلیس در قالب موتوری، پیاده و سواره در ایام نورروز خبر داد و افزود: 56 ایستگاه پلیس نوروزی، 43 ایستگاه انتظامی، 13 ایستگاه پلیس راهور نیز در این ایام به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: با ایجاد کمربندهای امنیتی ایست و بازرسی در نقاط مختلف استان، گشت‌زنی شبانه‌روزی نیروها و برپایی ایستگاه‌هایی نوروزی پلیس، فاصله پلیس و مردم به حداقل می‌رسد.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه آغاز طرح نوروزی از 28 اسفند در استان است، اعلام کرد: کمربند امنیتی را در نقاط مختلف استان قرار دادیم که اقدامات ایست و بازرسی را انجام می‌دهند به طوریکه فاصله بین مردم و نیروی انتظامی را به حداقل رسانده‌ایم.

وی درباره کمبود کلانتری در شهر همدان اظهار کرد: در منطقه استادان شهر همدان کمبود کلانتری داریم که هنوز فضای انتظامی به پلیس تخصیص نیافته اما با راه و شهرسازی رایزنی شده و 1000 متر زمین برای ساخت کلانتری واگذار شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایام نوروز تمام مناطق مسکونی و تجاری تحت کنترل پلیس خواهند بود و گشت‌های تخصصی ما کاملا آماده هستند، تصریح کرد: کسانی‌که قصد جابجایی اسبابیه منزل خود را دارند، باید حتما به کلانتری محل اطلاع دهند و فرم پر کنند تا ما مطمئن شویم مشکلی نیست.

مهدیان‌نسب درباره رانندگی در ایام نوروز اظهار کرد: اگر مسافرت طولانی و یا کوتاه‌مدت است حتما ایمن رانندگی کنید و پیش از هر چیز حوصله مسافرت را داشته باشید و از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنید.

بیشتر تصادفات در بزرگراه‌ها واژگونی است

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات در بزرگراه‌ها واژگونی است، عنوان کرد: در وقوع تصادفات عامل انسانی، شتاب‌زدگی و بی‌توجهی به مسائل و هشدارهای راهنمایی و رانندگی دخیل است.

مهدیان‌نسب با تأکید بر اینکه در ایام نوروز  پلیس‌راه را بسیار تقویت می‌کنیم، گفت: امسال 16 اولویت در اتاق‌های فکر طراحی کردیم که از این تعداد، 11 اولویت مبنای رویکرد اقتصاد مقاومتی داشت که در راستای فرامین مقام معظم رهبری چه کارهایی انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم پلیس مبارزه با تهیه و توزیع موادمخدر است که در این مدت بیش از پنج تن انواع موادمخدر کشف کرده‌ایم به طوریکه میانگین افزایش کشف موادمخدر در استان 15 درصد بوده که 10 درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

مهدیان‌نسب افزود: طی 11 ماهه امسال 78 باند و شبکه توزیع‌کننده منهدم شده و در برخورد با خُرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان 18 درصد افزایش داشته‌ایم.

کشف شبکه قاچاق کشوری

وی با اعلام اینکه یک شبکه بزرگ قاچاق موادمخدر کشوری کشف و 23 نفر با 17 دستگاه خوردو دستگیر شدند، عنوان کرد: این باند در 11 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، قم،  کرمانشاه، همدان، تهران‌غربی و گیلان فعالیت داشته و شبکه اصلی آن در افغانستان است.

وی تصریح کرد: برای کشف و دستگیری این باند 15 عملیات استانی و فرااستانی انجام شده که 6 عملیات در همدان و 9 عملیات در سایر استان‌ها انجام شده است.

مهدیان‌نسب افزود: از این باند، 872 کیلوگرم انواع مواد کشف شده است و 11 هزار و 240 نفر ساعت کار برای کشف و دستگیری این باند تلاش کرده‌اند.

وی از انجام 963 طرح پاکسازی و کنترل محورهای مواصلاتی خبر داد و تصریح کرد: 2028 نفر معتاد متجاهر به ماده 15 و 16 معرفی شده و پنج هزار و 966 نفر که در معرض خطر موادمخدر بودند، آموزش چهره به چهره دیده‌اند.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه فوریت‌های پلیسی بیش از 486 هزارتماس گرفته شده که برای 261 هزار تماس در محل حاضر شدند و عملیاتی شده و 46 درصد تماس‌ها مشاوره‌ای و تقاضای راهنمایی بوده است.

وی اظهار کرد: در آینده فوریت‌های پلیسی متمرکز خواهد شد و تمام مأموریت‌ها بر اساس اولویت در فرماندهی انتظامی استان توزیع می‌شود.

کاهش 26 درصدی سرقت

مهدیان‌نسب در ادامه گفت: در 11 ماهه امسال کاهش 26 درصدی سرقت را در استان شاهد بودیم این در حالیست که میانگین متوسط کاهش سرقت در کشور 4 درصد است.

وی از طراحی و  اجرای 16 طرح پیشگیرانه در استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح در استان اجرا و به عنوان طرح کشوری تعمیم یافته است.

مهدیان‌نسب از فعالیت 5026 نفر شبگرد و نگهبان در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: در 11 ماهه امسال بیش از 87 هزار پرونده قضائی پیگیری شده و 680 هزار اوراق قضائی توسط پلیس انجام شده است.

وی با بیان اینکه 74 درصد از وقوعات استان منجر به کشف پیش‌دستانه شده است، عنوان کرد: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا را راه‌اندازی کردیم و با 178 عملیات پلیسی، 144 باند قاچاق به ارزش 134 میلیارد تومان کشف شده است.

عدم آدم‌ربایی، سرقت بانک و مسلحانه در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امسال 94 درصد از قتل‌ها کشف شده و ما بقی در دست پیگیری است، اعلام کرد: خوشبختانه آدم‌ربایی و سرقت بانک و مسلحانه در سطح استان صفر بوده و 200 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اهمیت فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در کنترل فضای مجازی پلیس واحد داریم به طوریکه بیش از 12هزار سایت مجرمانه را شناسایی کرده و 216 پرونده قضائی را تشکیل داده و در این راستا 175 نفر مجرم اینترنتی دستگیر شده است.

مهدیان‌نسب به سامانه 197 اشاره کرد و گفت: 37 هزار تماس در سامانه 197 ثبت شده که 45 درصد آن مربوط به تقدیر از عملکرد پلیس بوده و در مجموع 85 درصد از مجموع عملکرد رضایت داشته‌اند.

وی از کاهش تصادفات جاده‌ای یاد کرد و افزود: در مجموع تصادفات جاده‌ای تعداد متوفیان از 380 نفر در سال گذشته به 346 نفر در سالجاری کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 34 هزار و 680 دستگاه موتورسیکلت مزاحم و متخلف و 17 هزار و 106 خودروی متخلف را توقیف کرده‌ایم، عنوان کرد: 3407 نفر در موضوعات مختلف آموزش چهره به چهره دیده‌اند همچنین 19 هزار و 200 مورد مشاوره رایگان در کلانتری‌های استان ارائه شده و از تعداد پرونده‌هایی که به مشاوره ارجاع دادیم، 85 درصد به سازش منجر شده است.

وی از نصب 400 تخته بنر در مناسبت‌های خاص و توزیع 400 هزار بروشور خبر داد و گفت: برای چهارشنبه آخر سال نیز 10 هزار پوستر و 100 تخته بنر نصب شده است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان همدان رتبه سوم کشوری را در مقابله با موادمخدر و رتبه نخست را در کاهش سرقت کسب کرده است.  

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در بزرگراه‌های استان همدان 56 دستگاه دوربین ثبت سرعت کار گذاشته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین