کد خبر: ۴۳۳۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره): یک میلیون شغل درچهارسال آینده هدف گذاری شده است

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تأکید بر این‌که ظرف چهار سال گذشته بیش از 360 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده‌ایم، گفت: برای چهار سال آینده، ایجاد بیش از یک میلیون شغل را هدف‌گذاری کرده ایم .
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، طرح جنگل کاری یک هزار هکتار از مناطق حاشیه ای تهران و آغاز عملیات ایجاد 2 هزار هکتار جنگل در استان های مرزی کشور امروز(یکشنبه) با حضور مسئولان کشوری از جمله حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در شهرری آغاز شد.
طرح هزار هکتار طرح جنگل کاری برکت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در مسعودیه(شرق تهران)، ملارد(غرب استان تهران) و لواسان(شمال تهران) و با غرس 295 هزار نهال کاج، سرو، توت، داغداغان، زیتون، زرشک، آتریپلکس و تاغ اجرا شد.
افزایش فضای سبز در محدوده کمربند سبز تهران، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه، جلوگیری از تجمع معتادان و سوداگران مواد مخدر در منطقه و تبدیل شدن به یک منطقه تفریحی و تفرجگاه عمومی از جمله اهداف این جنگل کاری است.
کلنگ آغاز ساخت مسجد برکت پیامبر اعظم(ص) و پارک خانوادگی طوبی نیز در این مراسم توسط حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی زده شد.
در این مراسم که همزمان با 22 اسفند روز شهید برگزار شد، از خانواده های شهدای مدافع حرم، آتش نشان و دفاع مقدس قدردانی و تجلیل شد.

* کاشت نهال مصداق آیه شریفه قران است
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در این مراسم گفت: کاشت نهال و ایجاد فضای سبز با هدف ایجاد هوای پاک و کنترل آلودگی ها مصداق آیه شریفه قرآن است که می فرماید هر کس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی گفت: شایسته است که همه قدر نعمت عمر خود را دانسته و آن را در راه خدمت به خلق خدا صرف کنند.
وی همچنین با اشاره به 22 اسفند روز شهید گفت: شهیدان والامقام، دین زیادی بر ملت ایران دارند و امنیت و آرامش امروز کشور مدیون رشادت و مجاهدت آنان است.
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی همچنین با بیان اینکه قلب انسان مهمترین عضو بدن اوست افزود: راه ورود خدا و شیطان از قلب است و کسی که قلب خود را به خدا واگذار کند از وسوسه شیطان در امان است.

* نگاه جامع به مسائل کشور و استفاده درست از منابع
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به مسائل کشور نگاه جامع، کلان و آینده نگرانه داشت افزود: اگر در اجرای طرح های توسعه محور که با هدف فقرزدایی و ایجاد اشتغال انجام می شود نگاه استراتژیک و جامع داشته باشیم از منابع به خوبی و درست استفاده می کنیم.
محمد مخبر گفت: ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد برکت تلاش کرده است تا با استفاده از ظرفیت های کشور و کار کارشناسی سرمایه گذاری صحیح انجام داده وکشور را به سمت بهره برداری بهینه از منابع و امکانات پیش ببرد.
وی با اشاره به فعالیت های عام المنفعه بنیاد برکت، توسعه شرکت های دانش بنیان، توانمند سازی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، ایجاد کارخانجات زیرساختی برای ایجاد شغل در مناطق محروم با در نظرگرفتن آمایش سرزمینی و اقدامات موثر برای ارتقای خدمات پزشکی و دارویی را از مهمترین اقدامات این بنیاد ذکر کرد.
مخبر گفت: تلاش های بنیاد برکت به ایجاد 360 هزار شغل منجر شده و برای 4 سال آینده این نهاد ایجاد یک میلیون شغل را هدف گذاری کرده است.
وی ایجاد باغ موزه دارویی در فضای 200 هکتاری برای رفع مشکلات دارویی بیماران از جمله بیماران سرطانی، کمک به توسعه و رفع مشکلات زیرساختی 4 هزار روستای کشور، ساخت یک هزار و 850 مدرسه در سراسر کشور، ساخت 570 مسجد و ارائه 45 هزار وام قرض الحسنه را از دیگر اقدامات بنیاد برکت ذکر کرد.
مخبر گفت: بنیاد برکت در سالهای اخیر 10 بیمارستان از جمله یک بیمارستان 800 تخت خوابی در تهران را در حال ساخت دارد که تاکنون 5 بیمارستان مورد بهره برداری کامل قرار گرفته است.

* اقدامات بشرتعادل محیط زیست را برهم زده است
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه اقدامات بشر تعادل محیط زیست را برهم زده است افزود: کشور ایران نیز از زمانی بیشتر در خطر مشکلات زیست محیطی قرار دارد به گونه ای که جنگل های کشور از 8 میلیارد هکتار به 4 میلیارد هکتار کاهش یافته است.
خداکرم جلالی تغییر اقلیم را از عوارض برهم خوردن نظم طبیعت ذکر کرد و ادامه داد: کمبود آّب و بیابان زایی از عوارض تغییرات اقلیمی است که منجر به سیل، خشکسالی و بروز برخی بیماری های ناشناخته برای انسان می شود.
وی گفت: میانگین گرمایش زمین در دنیا 8 دهم درجه است اما در ایران 1 و نیم درجه افزایش نشان می دهد که نشان میدهد در ایران سرانه مصرف گازکربنیک که 9 تن در سال است بالا است.
جلالی گفت: راه نجات کشور کاهش مصرف سوخت های فسیلی و یا توسعه جنگل ها و فضاهای سبز است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین