کد خبر: ۴۳۳۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
محسن غرویان:

در قبال اقدامات احمدی نژاد احساس خطر می کنم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با دعوت از اهل بصیرت و دفاع از ولایت برای اعتراض صریح و شفاف به اقدامات اخیر رییس دولت‌های نهم و دهم، رابطه رییس جمهور با رهبری، حوزه و علما را بسیار گرم و صمیمانه دانست.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام و المسلمین محسن غرویان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اختلافات بین اصولگرایان برای معرفی نامزدی واحد برای انتخاب ریاست جمهوری گفت: برخی از اصولگرایان معتقدند تکلیف شان در تک روی است و نه در جمع گرایی. یعنی تکلیف شرعی خود را در رای شخصی خود می دانند . برخی نیز این تکلیف را در همگرایی و اجماع از طریق شور و مشورت می دانند که این دو طرز تفکر از اساس نمی توانند به وحدت برسند. از این جهت بعید می دانم که اصولگرایان بتوانند به یک اجماع مطلوب برسند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اصولگرایان در همین ابتدا 14 کاندیدا را معرفی کرده اند ، تا از میان آن‌ها یک نفر را برگزینند،افزود :‌با توجه به این وضعیت اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات خواهند بود؛ چرا که همانطور که آقای عارف هم اعلام کردند اصلاح‌طلبان روی آقای روحانی به توافق رسیدند.

وی همچنین در خصوص تحرکات شبه انتخاباتی احمدی نژاد در روزهای اخیر اظهار کرد: ایشان با بیانیه هایی که در روزهای اخیر صادر کردند رسما فعالیت انتخاباتی خود را شروع کردند به خصوص با جملاتی فرامایشی و تحکمی که این جملات در شان ایشان نیست، بلکه اینها را رهبر جامعه باید بگویند.  چنین سخن گفتن از موضع رهبری نظام بسیار نامطلوب است و موجب تنش های شدیدی خواهد شد.

غرویان با بیان اینکه کسانی که اهل بصیرت و دفاع از ولایت هستند باید صریحا و به طور شفاف به این اقدامات آقای احمدی نژاد اعتراض کنند، گفت:‌در قبال اقدامات احمدی نژاد احساس خطر می کنم . این فعالیت ها هرچند که با عنوان اعضای تیم شان است ،اما باید مورد تجزیه و تحلیل دقیق مسئولان و دلسوزان نظام قرار گیرد . برای من سوال است که اصولگرایان چرا در قبال این فعالیت‌ها که برخلاف توصیه های صریح رهبری است، سکوت کرده اند. همه ما فراموش نکرده ایم یازده روز خانه نشینی ایشان را که به نوعی مقاومت در برابر ولی فقیه بود.

وی با بیان اینکه رابطه روحانی با مقام معظم رهبری حوزه و علما بسیار گرم و صمیمانه است تصریح کرد:‌ وظیفه دلسوزان نظام در این مسئله تبیین  و روشنگری در جامعه و دعوت مردم به وحدت و هماهنگی و انسجام است، نه اینکه بین شخصیت های نظام تفرقه افکنی کنیم. مردم ما که البته خود به مسائل آگاه هستند باید نسبت به این مسائل آگاه تر شوند تا بتوانند انتخابات پرشوری را رقم بزنند.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه حضور آقای روحانی به عنوان یک شخص معمم در مجامع بین‌المللی فرصتی برای روحانیت و اسلام است گفت:‌ روحانی یک شخصیت حوزوی و در لباس روحانیت است که فرصتی برای حوزه های علمیه و علما است تا از ایشان حمایت کنند و در عین حال نیز اگر انتقاداتی به ایشان دارند مطرح  و مسیر انتخابات را هدایت کنند تا یک شخص به نمایندگی از حوزه های علمیه در مجامع جهانی حضور پیدا کند که این یک افتخاری برای حوزه های علمیه است.

 غرویان در پایان توصیه کرد:‌جامعه روحانیت ،جامعه مدرسین و جامعه روحانیون مبارز و حوزه های علمیه دست به دست هم بدهند و یک انتخابات پرشور را رقم بزنند تا آقای روحانی بتوانند 4 سال دیگر نیز در کنار رهبری و مطابق منویات ایشان و امام (ره) مسیر انقلاب را ادامه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
انسان نبايداينقدر ساده لوح باشد.چه كساني با احمدي نژاد مخالفت مي كنند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین