کد خبر: ۴۳۳۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

تخریب یک آپارتمان فقط با ۲۵۰ گرم ترقه!

معاون فنی دفتر مدیریت بیمار های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: انفجار فقط 250 گرم مواد ساخت ترقه می تواند یک آپارتمان را به شدت تخریب کند، ضمن اینکه شیشه های ساختمان‌های مجاور نیز در اثر این انفجار شکسته خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : علیرضا مغیثی، معاون فنی دفتر مدیریت بیمار های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان این مطلب، گفت: در صورتی که افراد لباس گشاد بر تن دارند از نزدیک شدن به آتش یا پریدن از روی آن جدا خودداری کنند.

به گزارش فارس، وی با تاکید بر این که باید از بازی با وسایل و مواد محترقه خودداری شود، گفت: انفجار فقط 250 گرم مواد ساخت ترقه می تواند یک آپارتمان را به شدت تخریب کند، ضمن اینکه شیشه های ساختمان‌های مجاور نیز در اثر این انفجار شکسته خواهد شد.

مغیثی بیان داشت: نگهداری مواد محترقه و قرارگرفتن آنها درکنار حرارت و یا در هوای گرم و در جیب یا دست افراد ایجاد انفجار و اشتعال می‌کند.

معاون فنی دفتر مدیریت بیمار های غیرواگیر گفت: با توجه به ممنوعیت قانونی تولید و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره والدین باید با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه های ایمنی لازم فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی های خطرناک ترغیب کنند.

وی افزود: آشنایی با کمک های اولیه در بسیاری از مواقع موجب نجات جان افراد شده است پس در یادگیری آن بکوشید. تماشاچیان (ناظرین بیگناه) معمولا در خطر اصابت ترکش های ترقه ها و مواد منفجره هستند سعی کنید در تیر رس ترکش ها نباشید و هیچگاه نباید این مواد به سمت افراد دیگر پرت شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین