کد خبر: ۴۳۳۴۴۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
از ابتدای انقلاب، نسبت به محیط زیست کم توجهی داشته‌ایم

دادستان کل‌کشور: تعرض به زمین‌ها بیداد می‌کند/چطور بیل و کلنگ بنایی را شهرداری می‌بیند ولی ساختمان مرتفع را نمی‌بینند؟

دادستان کل کشور: در ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به منابع طبیعی همه نهادهای مرتبط مقصرند.از ابتدای انقلاب، نسبت به محیط زیست کم توجهی داشته‌ایم و در برخی جاها تهاجم و تعرض و نابودی محیط زیست عملا در دستور کار عده‌ای قرار داشت. فراموش نکرده‌ایم که در آن سالها عده‌ای می گفتند مردم بیایید تهران زمین می‌دهیم! آن دوره منطق و عقلانیت را ندیده گرفتیم و بدون ملاحظه زمین‌ها را واگذار کردیم و محیط زیست عملا نابود شد./مسئولی که خودش تخلف می‌کند و زمین‌خواری و دریاخواری دارد//در سواحل دریا پلاژ می‌سازند، در حریم رودخانه هتل؛ از کجا مجوز می‌گیرند؟
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه همایش مبارزه با زمین خواری افزود: بحث منابع طبیعی از دغدغه های مهم رهبر انقلاب و همه مردم است و محیط زیست از ضروریات جامعه است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیماع وی گفت: در حال حاضر در نظام اسلامی با آسیب فراگیر به محیط زیست مواجهیم و این در حالی است که در آیات قران و احادیث اهل بیت (ع) جایگاه ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: از ابتدای انقلاب، نسبت به محیط زیست کم توجهی داشته ایم و در برخی جاها تهاجم و تعرض و نابودی محیط زیست عملا در دستور کار عده ای قرار داشت.

وی گفت: فراموش نکرده ایم که در آن سالها عده‌ای می گفتند مردم بیایید تهران زمین می‌دهیم!

منتظری تصریح کرد: آن دوره منطق و عقلانیت را ندیده گرفتیم و بدون ملاحظه زمین‌ها را واگذار کردیم و محیط زیست عملا نابود شد.

منتظری ادامه داد: در مناطق شمال کشور تعرض به زمین‌ها بیداد می‌کند و وقتی پیگیری می ‌همه نهادها از وزارت راه و شهرسازی به گردن شهرداری می‌اندازد و شهرداری گردن منابع طبیعی و انقدر ادامه پیدا می‌کند که در نهایت به قوه قضاییه می‌رسیم و آن وقت وزیر راه و شهرسازی اینجا می‌گوید جانا سخن از ‌زبان ما می‌گویی! سوال اینجاست که چرا این نهاد مرتبط با زمین‌ها اجازه تصرف داده و پیگیری نمی‌کند؟ چطور بیل و کلنگ بنایی را شهرداری می‌بیند ولی ساختمان مرتفع را نمی بینند؟ساختمان چند طبقه با معجزه بالا نمی رود بلکه به تدریج ساخته می شود.

وی گفت: در سواحل دریا پلاژ می‌سازند در حریم رودخانه هتل می‌سازند، از کجا مجوز می گیرند؟مگر غیر از شورای شهر و شهرداری جای دیگری می‌تواند مجوز بدهد؟شهرداری‌ها مقصرند. شوراهای شهر و وزارت راه و شهرسازی مقصر است وزارت کشور هم مقصر است اما می‌گویند قوه قضاییه تخریب کند!

دادستان کل کشور تصریح کرد: در حال حاضر پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز برای تخریب معرفی شده و این بلای خانمان‌سوز عمومی است.

وی گفت: برخی با طمع‌کاری میلیاردها تومان خرج می‌کنند و در نقاط خوش آب و هوا ویلا می‌سازند و می‌بینیم که مثلا با برخی مسئولان هم همراه شده است.

منتظری افزود: چند وقت پیش یک آقا‌زاده‌ای برای ساخت و ساز غیرمجاز و ساخت یک مجتمع تجاری در شمال کشور‌ یک پارکینگ هم پیش‌بینی نکرده بود و حکم تخریب داده شد که با توسل به مقامات از تخریب گذشت و منجر به پرداخت جریمه شد که البته در تلاش است از جریمه هم فرار کند و این بدبختی ماست.

وی گفت: مسئولی که خودش تخلف می‌کند و زمین‌خواری و دریاخواری دارد به نظر شما با چنین افرادی به کجا می‌رسیم؟ درمان این درد این است که از خودمان شروع کنیم.

دادستان کل کشور تاکید کرد: همه نهادها باید به وظایف خود عمل کنند، از وزارت شهرسازی و شهرداری گرفته تا منابع طبیعی.اما ظاهرا مقامات و منابع و پولها اجازه نمی‌دهد‌که برخی مسئولان به وظایف خود عمل کنند.

منتظری تصریح کرد: باید ستادی تشکیل شود تا همه نهادها را در ساخت و سازها با هم هماهنگ کند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: با تدبیر باید این مساله پیگیری شود و باید از منابع اطلاعاتی مردمی استفاده کنیم، باید بسیج را به میدان بیاوریم.

وی گفت: در تهران باید به بسیجیان کارت ضابط قضایی برای منابع طبیعی داده شود و اگر تخلفی مشخص شد دادستان به عنوان مدعی العموم ورود کند.

منتظری تصریح کرد: چه تخلف دستگاه های کشور و چه تخلف اشخاص حقیقی باید با جدیت پیگیری شود و جلوی تخلفات مرتبط با زمین گرفته شود.
 
ضرورت برخورد جدی با مفسدان منابع طبیعی

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه افزود: برخورد جدی و بدون اغماض با مفسدان منابع طبیعی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

چنانچه بخش های حاکمیتی تخلف کردند دادستان باید جلوی آنها را بگیرد که حمایت رهبری، دستگاه قضا و نهادهای امنیتی را خواهند داشت.

وی گفت: تهران یکی از شهرهایی است که به شدت در معرض تهاجم زمین خواران است و باید با جدیت مورد نظارت قرار بگیرد.

دادستان کل کشور ادامه داد: دستگاه قضا باید آنقدر سلامت داشته باشد که هرکسی مورد ظلم واقع شد با قاطعیت به دادگستری برود و حقش را بگیرد اما در برخی مسایل مدعی العموم دادستان ها هستند تا حقوق عمومی استیفا شود.

وی افزود: ما نباید در برابر سفارش ها و توصیه ها از تخلفات چشم پوشی کنیم و اگر قاضی و دادستان بدون اغماض وارد شوند قطعا تخلفات کاهش می یابد.

منتظری تصریح کرد: از دادستان ها خواسته ام که حتما با روسای دادگستری،  معاون اول ،دادستان کل و حتی رئیس قوه مشورت کنند.

وی گفت: اهم وظایف ما در حفاطت محیط زیست این است که پیگیر اجرای قوانین باشند و قوانین مضر محیط زیست را پیدا کنند تا برخی از قانون برای تخلف استفاده نکنند.

منتظری افزود: باید اخلاق حفظ محیط زیست در جامعه فرهنگسازی و نهادینه شود.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان مجری قوانین محیط زیست خودشان ناسالم باشند، تخلفات هم ادامه خواهد داشت و ما باید برنامه های حفظ محیط زیست سایر کشورها را مورد بهره برداری قرار دهیم.

دادستان کل کشور گفت: رهبر انقلاب اسلامی به حفظ منابع طبیعی تاکید دارند و ما هم باید در این مساله جدی باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
14
تا جلوی بالادستی ها و آقازاده و صاحبان قدرت گرفته نشه همین آش و همین کاسه است چون من خودم در شمال زندگی میکن با چشمم دیدم چه خبره اونقت منی که میخوام کشاورزی کنم برا یه انبار 15 متری تو ادارات بیا بیبین چیکار میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
11
وقتی ارزش یک ملک صدمتری از ثمره عمر یک انسان بیشتر شود این اتفاقات غیرقابل انکار خواهند بود!دسترنج کشاورز شمالی را به ثمن بخس میخرند و به وی پیشنهاد میدهند میتوانی با فروش زمینهایت ره صد ساله را یک شبه بپیمایی و آنگاه انتظار داریم وجدان در آن لحظه مانع قبول این پیشنهاد از سوی کشاورز گردد!
یا در شهر تهران وقتی قیمت یک متر مربع آپارتمان مسکونی در نقاط نسبتا خوش نشین تا بیش از ده میلیون تومان نیز میرسد و درآمد سالانه یک مهندس گاها به بیست میلیون تومان هم بالغ نمیشود مگر میتوان بدون بکارگیری اهرم های قانونی و انتظامی جلوی ساخت و سازها را گرفت؟!
محسن
|
United States of America
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
16
کار شما ها عنوان کردن مشکلاتی است که خودتان در بوجود آمدن آنها نقش داشته اید یعنی افراد همه کاره و بدون مسئولیت و طلبکار .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
4
جناب آقاي منتظري شما را به وجدان انسانيت ملت ايران قسم مي دهد كه عدالت را اجرا كن تا عاقبت به خير شوي
شهرسوزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
3
ما نمیتوانیم با این افراد نیم بندی که شهردار و فرماندار و بخشدار میشوند، یک شهرسازی پخته و کار آمد داشته باشیم. پول گرفتن توسط عوامل شهرداری بک رویه باز و بدون شرمندگی هست. تا شهرداری های کشور با مفاهیم شهرسازی بر پایه تامین آسایش و زیبایی شهری و کارایی شهری آشنا نباشند، سرتاسر ایران شهر سوخته خواهد شد، مانند شمال تا جنوب و شرق تا غرب پایتخت کشور، تهران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
4
خب مجوز ساختمان مرتفع را مگر شهرداری نمی دهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
3
فساد سيستماتيك در بدنه شهرداري بيداد ميكند و اقايان حتما بهتر ميدانند ولي مصلحت نميبينند كه اطلاع رساني كنند همانند پاساژ علاالدين كه خوشبختانه در مسير روزانه اعضاي شوراي شهر و شهردار محترم تهران است ولي انرا اصلا نديده اند و خود را بي اطلاع از ان نشان ميدهند ولي بقول اقاي دادستان كافي است داخل منزل خود كلنگي به زمين بزني ماموران محترم شهرداري از در و ديوار سرازير ميشوند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین