کد خبر: ۴۳۳۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳

200 مجرم افغان تحویل مراجع قضایی افغانستان شدند

معاون دادستان استان خراسان رضوی گفت: 200 محکوم قضایی از اتباع افغانستان که محکومیت آنان در ایران قطعی و زندانی شده بودند امروز در مرز دوغارون تحویل مقامات قضایی کشور خود شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی عندلیب تولایی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقدام در چهارچوب طرح قانون موافقت نامه انتقال محکومان به حبس میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان، مصوب سال 91 به اجرا درآمد. 
وی ادامه داد: بر این اساس از این پس هر مجرمی که در یکی از این کشورها محکومیتش قطعی شده و امکان انتقال داشته باشد، به کشور متبوع خود تحویل می شود تا مدت زمان محکومیت را در زندان های کشور خود سپری کند. 
وی اظهار کرد: محکومان افغان که امروز به کشور متبوع خود انتقال یافتند در زندان های تربت حیدریه، چناران و مشهد بخشی از دوران محکومیت خود را سپری کرده بودند. 
عندلیب تولایی افزود: از ابتدای امسال 23 شهروند ایرانی نیز که در محاکم افغانستان محکوم شده بودند تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی شدند. 
این مقام قضایی گفت: با توجه به رضایتمندی کشورهای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از این برنامه، این طرح ادامه دار خواهد بود و در راستای گسترش مراودات سیاسی و قضایی بین 2 کشور حرکت مناسبی است. 
وی ادامه داد: شهریور امسال نیز 197 تن از مجرمان افغانستان، در قالب همین برنامه و برای نخستین بار به کشور خود تحویل شده بودند. 
مرز دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد و تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین