کد خبر: ۴۳۳۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

ادامه انقلاب لسترسیتی پس از رانیری/ خیانت به پیرمرد ایتالیایی یا خون تازه شکسپیر؟

تیم فوتبال لسترسیتی پس از جدایی رانیری هم به تاریخ سازی خود ادامه می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
عرفان حاج‌بابایی: ماه پیش فوتبال در شوک خبری عجیب فرو رفت. کلودیو رانیری سرمربی ایتالیایی تیم لسترسیتی در پی کسب نتایجی ضعیف و ناامید کننده از کار برکنار شد. اتفاقی که بیش از گذشته بی رحمی فوتبال را ثابت کرد و نشان داد حتی مربی ای با اعتبار رانیری که توانسته تیم کوچکی را برای اولین بار در طول تاریخ 133 ساله اش و در حضور غول های فوتبال جزیره قهرمان انگلیس کند، در این صنعت جایگاه مطمئنی ندارد. 

اما واقعیت این است که نتایج لسترسیتی به جز در لیگ قهرمانان اروپا در بقیه تورنمنت ها بسیار ضعیف بود. اتفاقی که شاید خیلی ها انتظارش را نداشتند زیرا لستر به هیچ وجه حاضر به فروش ستاره هایش نظیر جیمی واردی(آقای گل فصل قبل لیگ انگلیس)،ریاض محرز(بهترین بازیکن فصل قبل لیگ انگلیس)، کسپر اشمایکل،آلبرایتون و مورگان نشد اما در این بین انگولو کانته،هافبک دفاعی فرانسوی این تیم راهی چلسی شد تا با زمین خوردن لستر در این فصل ثابت کند که تاثیرش در این تیم از واردی و محرز بیشتر بوده. دیگر نکته طعنه آمیز ماجرا این است که در حال حاضر چلسی با انگولو کانته صدرنشین مقتدر لیگ جزیره است. به نظر می آید حضور این هافبک دفاعی قلدر و جنگنده ضامن قهرمانی یک تیم در لیگ برتر است! 

لستر و رانیری این فصل را بد شروع کردند و بد ادامه دادند. تیم ارضا شده و بدون انگیزه لسترسیتی دیگر میلی به ماجراجویی و افتخار آفرینی نداشت و یکی پس از دیگری رقابت ها را به حریفان واگذار می کرد. کار به جایی رسید که این تیم در FA CUP توسط تیم میلوال از گردونه رقابت ها خارج شد. اما در لیگ قهرمانان اروپا داستان فرق می کرد. آبی های کینگ پاور که برای اولین بار در تاریخ خود پا به توپ ستاره ای لیگ قهرمانان می زدند توانستند به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کنند به گونه ای که همگان زبان به تحسین رانیری و تیمش گشودند. اما جالب اینجاست که همین لیگ قهرمانان جذاب، فرمان خروج رانیری را صادر کرد. آن ها در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها در زمین سویا 2-1 شکست خوردند تا بلافاصله پس از این شکست مالکین تایلندی این باشگاه حکم اخراج پیرمرد ایتالیایی را صادر کنند. بلافاصله کرگ شکسپیر به صورت موقت هدایت کشتی طوفان زده لستر را پذیرفت. شاید خیلی ها با همین تصمیم پایان فصل را برای لستر متصور می شدند: حذف از لیگ قهرمانان و سقوط به دسته پایین تر فوتبال انگلیس.

اما شکسپیر و بازیکنانش همه معادلات را به هم زدند. آن ها ابتدا با نتیجه باورنکردنی 3-1 لیورپول را بردند و سپس هال سیتی را شکست دادند تا تیم به رده پانزدهم جدول برسد و از منطقه سقوط فرار کنند. سپس سه شنبه شب در دیگ جوشان کینگ پاور دو گل به سویا زدند و چند گل نزدند و چند گل هم با درخشش فوق العاده کسپر اشمایکل نخوردند تا بتوانند صعودی تاریخی را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رقم بزنند.

رسیدن به جمع 8 تیم برتر اروپا همانا و آغاز یک سخن تلخ تکراری همانا. خیانت!

طرفداران نظریه توطئه در لستر معتقدند بازیکنان این تیم به رهبری ستاره هایی مثل واردی، رابطه سردی با رانیری داشته اند و اصلا از حضور او در تیم راضی نبوده اند و تمام انرژی خود را برای او نمی گذاشتند. نکته ای که می توان آن را با استناد به قهرمانی تاریخی فصل قبل و البته رابطه صمیمانه رانیری با بازیکنان که در مراسم هایی مثل "پیتزا پارتی" خود را نشان می داد، رد کرد. باید پذیرفت که تفکرات ممکن است کهنه شوند و جاذبه خود را از دست بدهند. هرچند صاحب آن کلودیو رانیری باشد. همانطور که مورینیو در چلسی و پپ گواردیولا در بارسلونا بعد از مدتی دیگر نتوانستند با این تیم ها و بازیکنان بزرگشان ادامه دهند، رانیری و لستر هم بعد از قهرمانی ای تاریخی و افسانه ای به خط پایان رسیدند و به نظر می آید این واقعیت نه چندان شیرین فوتبال است.

شاید اطلاق واژه خیانت به تیم لستر کم لطفی در حق شکسپیر،مربی جدید و جوان این تیم است. کسی که سابقه دستیاری کنار رانیری را داشته، از تیم کم خطر و بی انگیزه او، تیمی جنگجو و پر تلاش ساخته که چه در ادامه لیگ برتر و چه در ادامه لیگ قهرمانان اروپا می تواند گریبان هر تیمی را بگیرد.

آیا کرگ شکسپیر که نامش تشابه معناداری با نام ویلیام شکسپیر(نمایشنامه نویس بزرگ انگلیسی) دارد، می تواند ملودرام قهرمانی لستر در چمپیونز لیگ را به رشته تحریر دربیاورد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین