کد خبر: ۴۳۳۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶

هیات رئیسه کمیته اطلاعات سنای آمریکا ادعای شنود مکالمات ترامپ را رد کرد

هیات رئیسه کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای، ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه دولت پیشین تماس های تلفنی وی را شنود کرده است، رد و تاکید کرد که هیچ مدرکی در این رابطه یافت نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در بیانیه مشترک «ریچارد بر» رئیس جمهوریخواه کمیته سنا و «مارک وارنر» نایب رئیس دمکرات این کمیته آمده است : با توجه به اطلاعات در دسترس سناتورها؛ هیچ نشانی مبنی بر اینکه برج ترامپ پیش یا پس از انتخابات توسط عناصر دولتی تحت نظر قرار گرفته شده باشد، وجود ندارد.
ترامپ چند هفته پیش در صفحه توییتر خود مدعی شده بود که «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری، تماس های وی را احتمالا برای یافتن ارتباطی با عوامل دولتی روسیه شنود کرده است.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «کوین لوییس» سخنگوی اوباما اما چند ساعات بعد از این ادعا آن را تکذیب کرد و در یک بیانیه نوشت : نه رئیس جمهوری اوباما و نه هیچ یک از مقام های کاخ سفید هیچ گاه دستوری برای تحت نظر گرفتن هیچ یک از شهروندان آمریکا صادر نکردند. هر اظهار نظری دیگری که خلاف این مسئله باشد، کذب است. 
در ادامه این بیانیه آمده بود: یکی از اصول محوری دولت اوباما این بوده است که مقام های کاخ سفید هیچ گاه در تحقیقات مستقلی که از جانب وزارت دادگستری در جریان بوده، دخالت نکرده اند.
این اظهارات سخنگوی اوباما، ظن اینکه مقام های وزارت دادگستری پشت پرده شنود احتمالی تماس های تلفنی ستاد انتخابات ترامپ بوده باشند را تقویت کرد.
روز گذشته (چهارشنبه) اما «دوین نونس» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و «آدام شیف» نماینده ارشد دمکرات هم با حضور در جمع خبرنگاران گفتند که هیچ مدرکی دال بر این موضوع یافت نشده است.
ترامپ همان شب در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که واژه «شنود» می تواند گستره وسیعی از مفاهیم را شامل شود و او قصد دارد که در دو هفته آینده «مدارک جالبی» را در این خصوص ارائه دهد. 
قرار است دوشنبه هفته آینده نشستی در کنگره آمریکا با حضور «جیمز کومی» رئیس اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) برای بررسی شنود احتمالی مکالمات ترامپ برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین